Gå til innhold

Hva feiler maskina mi? VM i errors...


Rufati

Anbefalte innlegg

Det begynte som en heng i går. Maskina frøys helt. Bildet stanstet, harddisken også. Jaja, en restart gjør underverker tenkte jeg. Da jeg reboota fikk jeg opp en noe uvanlig feilmelding. Mitt 9800 kort mente at jeg ikke hadde plugget i molex kontakten til strømmen. Vel, heh, den sto som støpt i kortet, fikk ikke vrikket på den engang. Slo av hovedbryteren å startet på nytt. Denne gang feilfritt.

 

I dag fikk jeg samme beskjed da jeg startet maskina for første gang. Reboota å strømbeskjeden fra 9800 forsvant, og jeg kom meg helsinnet inn i Windows. Da jeg skulle skru av maskinen utpå kvelden, fikk jeg en blåskjerm, slik skikkelig stygg en, med masse skrift som du ikke gidder å lese, men uansett så tilhørte det skjermkortet. Skrudde av å gikk. Ante ugler i mosen nå.

 

I stad frøs maskinen igjen, rett etter at jeg skrudde den på for første gang etter blåskjermen. Den låste seg akkurat når jeg hadde fått opp Winampen i Windows. Reboota å gjett hva.. Joda, 9800 kortet fikk ikke strøm. Faen tenkte jeg, å reboota en gang til. Denne gangen boota maskinen greit opp igjen, og her er jeg å poster.

 

Hva i alle dager er feil? Det er ikke varmeproblemer, da en overkill Zalman kjøler koser med kortet hele tiden. Det er klokket kun til briefing av 3D03, og ikke annet. Om noen aner hva dette kan være vennligst skriv noe, for dette lover ikke bra.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
ja, jeg føyer meg inn i rekken og sier at det er psu'en din som ikke er så veldig stabil. unnskyld at jeg må si det, men strømforsyninga de dør snart :ermm:

Skal denne kunne dø sånn helt uten videre da?

 

"AVANTECH Medium Tower

Skrueløst Kabinett m/300W"

 

Det er mitt kabinett og psu. Hvordan få dette på en evnt. garanti da? Den er ikke året gammel ennda. Vente til den dør helt? Kan ikke tro at komplett.no vil hjelpe meg særlig når problemene skjer bare nå å da. 1 gang i dag, av 3 starter..

Endret av Rufati
Lenke til kommentar

Heisann! Det første som slo meg var at du bare hadde en 300W psu, men siden du har kjørt maskina greit med denne psuen før du fikk problemer regner jeg med at den leverer nok strøm, i utgansgpunktet.

Så jeg henger meg på de andre som tror at psuen er på graffsens rand.

 

Du kan jo ringe komplett å høre med de hva du skal gjøre, event høre om betingelser for garanti. Har svært stor tro på komplett ordner opp i saken hvis garantien gjelder ennå.

 

Men hvis du må kjøpe en ny psu, sats på å kjøpe en med litt mer W, som eks. rundt 400W, litt avhengig av ditt bruk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...