Gå til innhold

Skjermen slutter å svare


Erltot

Anbefalte innlegg

når jeg holder på med grafikk ting, spiller osv så hender det at skjermen ikke får signal mer, og jeg må restarte pcen..

har ATI Radeon 9800 pro, 256 mb versjonen.. fra sapphire..

 

har sett at dette har skjedd hos noen andre jeg kjenner og som har et gf4 kort..

 

plz hjelp, er ubeskrivelig irriterende når det skjer ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Har samme problemet... hadde et 9600, kjøpte et nytt 9800 pro... problemet har vert der fra dag en.. har prøvd alle drivere, null effekt, fiksa i biosen, null effekt, fikksø strømforsyningen, null effekt... vært innom forumer verden rundt... ingen vet hva det er, og har lest om minst 20 like tilfeller... men ingen for fiksa problemet!

 

Good luck! Tell me if you solve it!

Lenke til kommentar

Er det bare skjermen som ikke får signal ? Kan du restarte ved hjelp av tastaturet ?

 

Jeg spør fordi jeg har et lignende problem som jeg ikke finner ut av. Hos meg fryser hele pc'n når skjermen blir svart. Den ser eller høres ikke unormal ut, men det går ikke å bruke tastekombinasjoner for å slå av/restarte pc'n.

Lenke til kommentar
høres ut som skjermkortet får for lite strøm, har du prøvd å justere agp spenningen?

Det har jeg prøvd... men fant det ikke i biosen! :p Hvor hvor hvor? Detaljert beskrivelse plz! :D

 

Hørt det kan hjelpe å sette den fra 1.5 til 1.6, men noe mer var ikke å anbefalle...!

Lenke til kommentar

Hmm, tror ikke det har noe med ASUS og ATI sammen, jeg hadde nemelig før et ASUS P4PE HK og et ASUS 9800XT (ATI).

 

Har du prøvd og formatert? Og før du formaterer legg alle "updater" på en cd (Kan ogås bestilles fra Microsoft.no). I tilegg ha DirectX 9.b klar og drivere klar på cd.

 

For og så legge driverne inn i følgende rekkefølge:

 

1. Formater

 

2. Innstaller alle Windows Updatene.

 

3. Innstaller DirectX 9.b

 

3,5. Innstaller evt drivere til HK (Chipset el.)

 

4. Innstaller evt drivere til skjerm

 

5. Innstaller drivere til GFX kort

 

6. Innstaller Virusprogram og evt brannmur.

 

Dette er en veldig grei måtte og utelukke evt software feil, etter at du har gjort følgende kjører du div benchmark programmer for og teste om *feilen skjer igjen.

 

*Hvis dette er tilfelle har du stortsett krav på og få nytt kort via garanti.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...