sanmann Skrevet 20. juni 2004 Forfatter Skrevet 20. juni 2004 Du må formatere den for å få den tilgjengelig....... Fikk aldri noen valg under W2K installasjon om å formatere disken. Nå gir jeg opp hele S-ATA'ns disken... *Sanmann* /Out
Rayline TWB Skrevet 20. juni 2004 Skrevet 20. juni 2004 (endret) Da har du nok oversett det......... Men fortvil ikke - høyreklikk på My computer - velg "Manage", deretter "Disk management". Hvis du nå ser disken din der, så kan du høyreklikke på den og formatere den derfra........(hvis den ikke er system disken din da........) Men hallo i luken........: Du installerte Windows på SATA disken ikke sant? Hvis det er tilfellet, så MÅ du ha fått spørsmål om å formatere disken, ellers hadde ikke Windows kunne blitt installert........... Endret 20. juni 2004 av Rayline TWB
aerial Skrevet 20. juni 2004 Skrevet 20. juni 2004 Gå inn i BIOS og enabe S-ata. Dette gjør ikke bios av seg selv. Og det er ikke noe problem å kjøre P-ata odg S-ata i sammen. Du må som sagt gå inn i BIOS og enable P-ATA+ S-ATA. Håper det funker. Fungerte ihvertfall på min maskin.
sanmann Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Skrevet 21. juni 2004 OK. Da tar jeg det en gang til. W2K er nå installert på P-ATA disker. Drog ut kontakten til disse og satte inn S-ATA-disken. Ser i BIOS men finner ikke noe om S-ATA her. Starter opp maskinen ved hjelp av W2K-CD, og finner der ved hjelp av en nylig nedlastet driverdiskett, S-ATA disken. Men denne er beskyttet, så jeg får ikke installert på den. Ei heller formatert. Her lukter det noe bug med HK av typen K7N2 Delta ILSR eller kanskje S-ATA disken. Uansett gav jeg opp i går. PS Datas sjappe i Grimstad neste stopp... Takker uansett for tips og råd. *Sanmann*
Rayline TWB Skrevet 21. juni 2004 Skrevet 21. juni 2004 Nei, du er tilbake til det jeg skrev til deg først............skal du ha OS'et på SATA- disken må du installere Windows på SATA- disken fra begynnelsen av med bruk av F6 osv............
warillion Skrevet 21. juni 2004 Skrevet 21. juni 2004 Det er egen bios for s-ata disken som poster etter hk biosen. Du må først enable s-ata kontrollern i hk biosen!!!
sanmann Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Skrevet 21. juni 2004 Vel, problemet er som tidligere beskrevet at jeg gjorde som Rayline foreslo. Koblet av P-ATA disker, satte inn S-ATA disk og installerte Windows. Trykket F6 når valget kom opp, og fikk installert driverne. Maskinen finner S-ATA disken under installasjonen, men jeg får ikke tilgang. BIOS-en til S-ATA disken kommer opp etter HK-BIOS, men finner ikke disken. Noe valg for å enable S-ATA kontrolleren i mitt HK finner jeg ikke!!! Om noen vet hvordan dette gjøres, blir jeg meget glad. Har gått igjennom BIOS steg for steg, uten å finne noe. *Sanmann*
Rayline TWB Skrevet 21. juni 2004 Skrevet 21. juni 2004 Jeg vet ikke annet jeg, enn at jeg kan gi deg denne tråden til gjennomsyn........: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=204514
sanmann Skrevet 21. juni 2004 Forfatter Skrevet 21. juni 2004 Prøvde å bytte kabelen til S-ATA samt power-kabel. Ikke noe suksess. Så drog jeg ut disken, satte på maskinen og sjekket på ny om alt virket. Disken får strøm, så det er ok. MEN: Når jeg booter maskinen med disken liggende på et plastark utenfor maskinen, virker ALT!!! Tidligere var den mellom to P-ATA disker inne i maskinen. Dette skal da ha ingen innvirkning? Uansett. Alt virker. Så nå prøver vi å sette disken inn igjen. Fingers crossed! *Sanmann*
Arneee Skrevet 21. juni 2004 Skrevet 21. juni 2004 Lykke til - ser ut som du er i ferd med å klare dette. Bare ikke hør på alle amatørene her som tror du må legge i Windows på nytt for å legge til en disk - det må være noe av det værste sludderet jeg har hør på lenge. Arne
Rayline TWB Skrevet 22. juni 2004 Skrevet 22. juni 2004 Lykke til - ser ut som du er i ferd med å klare dette.Bare ikke hør på alle amatørene her som tror du må legge i Windows på nytt for å legge til en disk - det må være noe av det værste sludderet jeg har hør på lenge. Arne Ingen som sier det her heller........men han sa jo at han ville ha Windows på SATA disken, så hva er vel da mer normalt enn at han faktisk installerer Windows på den nye SATA- disken. Vi er alle klar over at man kunne brukt f.eks. DriveImage eller Norton Ghost og laget et image som så ble installert over til SATA disken, men det var ikke dette han spurte om..............
sanmann Skrevet 22. juni 2004 Forfatter Skrevet 22. juni 2004 Uansett. Takk til alle gode tips, spesielt Rayline sine, som jeg tror gjorde utslaget...
Rayline TWB Skrevet 22. juni 2004 Skrevet 22. juni 2004 Uansett. Takk til alle gode tips, spesielt Rayline sine, som jeg tror gjorde utslaget... Vel, vel - litt hjelp må vi alle ha fra tid til annen.........so no problem.........:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå