Gå til innhold

ASUS P4S533


Alfa

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Overklokkingsegenskapene her ser aldeles glimrende ut =)

SiS 645DX er vel det P4-chipsettet som klarer høyest fsb, det er ihvertfall det eneste med offisiell støtte for 133mhz.

 

Hvor mye du kan klokke en 133mhz P4 ville jeg ikke bekymret meg over, da P4 foreløpig kun finnes i 100mhz versjon. Og når 133mhz P4 cpu'ene kommer, vil ingen av oss ha råd til dem uansett.

 

Du trenger forøvrig ikke ha DDR400 for å klokke opp en P4. Ved 166mhz fsb, som du sannsynligvis ikke greier uansett, vil DDR-minnet kjøre på 166*2=333mhz. Du kan også endre på cpu/memory ratioen hvis du vil kjøre minnet raskere enn fsb'en.

 

Dette kortet vil sannsynligvis bli tilgjengelig i norge samtidig med andre sis 645dx kort fra andre produsenter. Disse kortene vil nok stort sett ha de samma egenskapene, men det er å anbefale at du sammenligner dem før du bestemmer deg.

Lenke til kommentar

Når 533 FSB P4'ene kommer (om 1 mnd) vil de bli billige, 26 mai kommer 2.26GHz/533 til å koste $241 dette er ikke dyrt.

 

I845, I850 og SiS645/650 klarer alle fint 133/533 fsb. Har sett tester av i845 med mer enn 180FSB så ikke tenk på dette som en begrensning.

 

Hva minne angår - så kan de fleste kort (for DDR) kjøre minnet "ned" til PC1600 og da kan du kjøre opp FSB mye for PC2100 minne vil slite.

Lenke til kommentar

Takker for svarene, tanken bak spørsmålet var om dette hovedkortet var bra også til neste generasjon av P4, så jeg kunne slippe å bytte hovedkort når prisene på prossesorne gikk ned.

DDR-400 minne leste jeg en eller annen plass at det var kommet i Asia. "kjekt å ha" :grin:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...