Gå til innhold

12" iBook G4 vurderes solgt..-prisforslag?


Anbefalte innlegg

Madammen skal skifte skole, -hvor den nye skolen bruker MS-produkter mot den gamle som brukte MAC-produkter. -i den forbindelse vurderer vi å selge iBook G4 12" 800MhZ laptop som er kjøpt i November i fjor(mao ca. 7-8 måneder gammel).

 

litt info:

40GB hdd,

CD-brenner/DVD-leser,

12" monitor

256 RAM (muligens 512, dette må jeg sjekke)

1-knappsmus (Mac - gjennomsiktig)

externt mac-keyboard (slim)

 

annet:

Mac OS X samt diverse billedbehandlingsprogrammer samt textbehandling (quark, illustrator, ps m.m) installert (ingen cd følger med).

en sexy bæreveske følger med

 

Ny pris på alt er rundt 12500,- (butikk-pris på imac'en er per idag 11300,)

mitt spørsmål er dermed: hva kan man regne med å få for dette idag? Det har vært "dame-brukt" mao såvidt åpnet en fil.. og extern keyboard/mus/monitor har blitt brukt hele tiden så den har såvidt vært berørt..

 

tanken er å gå til investering av en MS-laptop for at hun IGJEN skal kunne sitte og høre mp3 mens hun surfer :p

 

og ikke gidd å prøv dere med 500,- (jobber med data sjøl.. vet at man minst kan få 750,- for denne! :green:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Madammen skal skifte skole, -hvor den nye skolen bruker MS-produkter mot den gamle som brukte MAC-produkter. -i den forbindelse vurderer vi å selge iBook G4 12" 800MhZ laptop som er kjøpt i November i fjor(mao ca. 7-8 måneder gammel).

Det umiddelbare spørsmålet mitt er ... Hvorfor?

Lenke til kommentar

i utgangspunktet kunne jeg tenkt meg å bruke den videre (har begynt å digge imac'n) men ettersom det er ei kåna som skal bruke den i skolesammenheng så 'krever' hun at når læreren/boken sier "høyreklikk" så betyr det høyreklikk og ikke klikk-og-leit i menyene osv..

 

rett og slett for at ikke frustrasjonsnivået skal nå taket.. (mao for å skaffe husfred).

Lenke til kommentar

nei til trådløst utstyr, iBook G4 har ikke blåtann (tror man må opp til Powerbook for det).

 

batteriet har ca. 3timer levetid, lengre batteritid kan nok kjøpes

vekt:

prøver å finne det på mac-sidene..

"iBook-modellen med 12,1-tommers skjerm glir lett ned i en liten ryggsekk. Den veier faktisk mindre enn mange av skolebøkene elever må bære med seg nå om dagen, så iBook G4 passer perfekt som skolemaskin. Og hvordan den store skjermen får plass i en så liten maskin, er virkelig ingeniørkunst: Maskinen er kun 28,5 cm bred, 23 cm dyp og 3,42 cm tykk. "

 

2.2KG er vekten på den.

 

800MHz PowerPC G4

256K L2 cache (at 800MHz)

12-inch TFT Display

1024x768 resolution

256MB DDR266 memory

30GB Ultra ATA drive

DVD/CD-RW drive

ATI Mobility Radeon 9200

32MB video memory

56K internal modem

Lenke til kommentar
tanken er å gå til investering av en MS-laptop for at hun IGJEN skal kunne sitte og høre mp3 mens hun surfer  :p

 

Hva inn i granskauen mener du? Man kan da høre på mp3 med en iBook. NRK Mpetre også, om det er det du mener. I iTunes, til og med.

 

Edit: skriveleif.

Endret av torbx
Lenke til kommentar
i utgangspunktet kunne jeg tenkt meg å bruke den videre (har begynt å digge imac'n) men ettersom det er ei kåna som skal bruke den i skolesammenheng så 'krever' hun at når læreren/boken sier "høyreklikk" så betyr det høyreklikk og ikke klikk-og-leit i menyene osv..

 

rett og slett for at ikke frustrasjonsnivået skal nå taket.. (mao for å skaffe husfred).

Ah... I lys av det høres det ut som en god investering :D

Lenke til kommentar
Vel er ikke helt sikker på bruktpriser på mac, men en pris som jeg synes hadde vært greit er 5000- 6000,- eller noe i den duren. Etter at Eplehuset hadde noen syke lave priser på iBook så tror jeg ikke du får noe mer enn det. Men som sakt så har jeg ikke peiling på brukemac priser.

ja, helt enig. for 12000,- kan man kjøpe en helt ny iBook...

Lenke til kommentar
Ny pris på alt er rundt 12500,- (butikk-pris på imac'en er per idag 11300,)

 

 

og ikke gidd å prøv dere med 500,- (jobber med data sjøl.. vet at man minst kan få 750,- for denne! :green:

Hmm.. Hva er det du mener er verdt minst 750?

 

Det du sier er at du kan selge denne iBook'en som er verdt ca 12 500,- ny, til 750 kr?

Lenke til kommentar
eckmann: Hørt om ironi? (eller er du og ironisk?)

For the record: ironi fra min side også ;)

Det funker liksom ikke helt med mot ironi. :p Det blir så vanskelig å føle med hvis alle skal være ironiske. Ser på bruktprisene at du kan nok få mer enn de 5-6k jeg først sa, prisen kommer nok til å ligge på 6,5k til 8k. ( det er hvis det er 512MB RAM)

Endret av Macfan
Lenke til kommentar

Den 12" ibooken som koster 10500 på apple.no eller eplehuset idag, har gått opp

fra 800mhz til 1ghz, så det er forøvrig ikke sant at den koster så mye idag....

 

Men jeg vil allikevel anta at om det er garanti med, det vil si kvitteringen, så vil den gå for 7500-8000.

 

Jepphepp. Om den var 5000-6000 hadde jeg også hatt lyst å kjøpt den på moro:)

 

 

 

 

 

 

 

ps.... "dame"-brukt = litt vel stereotypisk....

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

heisann, takker for morsom lesing (ironi eller ikke)

Jeg har nok bestemt meg for å beholde mac'n.. har rett og slett blitt hekta på den.. tok den med på ferien hvor den viste seg å være 'prizeless'.. folk stod i kø for å laste ut sine digitale bilder m.m..

 

så får vi heller så om kånå (jup, giftet oss i ferien) klarer å bli vant med å bruke virtualPC eller om vi må kjøpe en til laptop.. mac'n skal jeg iallefall beholde!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...