lostone Skrevet 17. juni 2004 Skrevet 17. juni 2004 Jeg har nå kjøpt meg et MSI K8N NEO Platinum Edition S754 nForce3 250GB, og jeg fikk det til å funke greit nok "første" forsøk.. Så fikk jeg problemer med varmen, og fant ut at jeg hadde ALT for mye kjølepasta på.. Jeg fjernet alt og prøvde på nytt.. Men nå får jeg ikke lenger skjermbilde.. ( det fungerte før ).. Jeg koblet inn pc-speakeren i håp om at det ville komme beepcodes, men den dumme maualen jeg fikk med skjermkortet har 0 info om beepcodes.. beepcoden er lange og fortsetter i evigheter.. Kan det være minnet ? Det funka jo før jeg demonterte og monterte på vifta.. Jeg kom borti minnet og "bøyde" det litt, men jeg har 2 minnebrikker, så det skal ikke være et problem med tanke på at jeg har prøvd begge brikkene på forskjellige steder.. Jeg har også prøvd en 266mhz brikke fra den gamle pcn min, uten forbedringer! HJELP!
Debauchery Skrevet 17. juni 2004 Skrevet 17. juni 2004 At man ikke får skjermbilde i det hele tatt kan være et resultat av manglende eller defekt CPU.
joebush Skrevet 17. juni 2004 Skrevet 17. juni 2004 (endret) Ja, høres ut som om du kanskje har ødelagt CPU'en eller noe annet mens du monterte alt på nytt. Endret 17. juni 2004 av joebush
Debauchery Skrevet 17. juni 2004 Skrevet 17. juni 2004 Se på undersiden av CPU'en om noen av pinnene er bøyde.
lostone Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Skrevet 18. juni 2004 (endret) ingen pinner er bøyd :/ edit : går kjølepasta ut på dato? for den jeg har (arctic silver 3 kjøpt tg03) virker som om det er lim på cpuen.. :s Endret 18. juni 2004 av lostone
Debauchery Skrevet 18. juni 2004 Skrevet 18. juni 2004 Tror ikke det er noe holdbarhetsdato på kjølepasta nei. Og om det er det tror jeg neppe du trenger å bekymre deg for det. Holder seg nok en god stund.
lostone Skrevet 18. juni 2004 Forfatter Skrevet 18. juni 2004 veldig sikker. det høres ut som om hddn starter opp.. men er ikke sikker.. skal sende hovedkort og cpu inn for rep, men det er ganske kjedelig å sende pcn tilbake før jeg har fått den opp... Jeg har også lagt merke til at cpuen følger mer opp når jeg tar ut vifta.. kan det ha noe å si?
MountainRivera Skrevet 19. juni 2004 Skrevet 19. juni 2004 veldig sikker. det høres ut som om hddn starter opp.. men er ikke sikker.. skal sende hovedkort og cpu inn for rep, men det er ganske kjedelig å sende pcn tilbake før jeg har fått den opp... Jeg har også lagt merke til at cpuen følger mer opp når jeg tar ut vifta.. kan det ha noe å si? Hvor er på CPUen er viften "festet" henn når den følger med opp da? på putene, eller på selve kjernen?
lostone Skrevet 19. juni 2004 Forfatter Skrevet 19. juni 2004 poenget er at den ikke blir holdt igjen av "låsemekanismen" .. :s men hele heatspreaderen er klistret fast på kobberte på vifta.
MountainRivera Skrevet 19. juni 2004 Skrevet 19. juni 2004 poenget er at den ikke blir holdt igjen av "låsemekanismen" .. :s men hele heatspreaderen er klistret fast på kobberte på vifta. Da er det vel åpenbart at "låsemekanismen" er ødelagt? Send inn kortet å få et nytt et!
anon12234 Skrevet 19. juni 2004 Skrevet 19. juni 2004 defekt minne kan føre til svart skjermbilde........... det var tilfelle hos en kompis av meg...
JAPCU Skrevet 19. juni 2004 Skrevet 19. juni 2004 (endret) EDIT 2: oja. Så låse mek. funker ikke, da blir det ikke noe kontakt på cpu beina. Som skrevet. Bytt det inn. Endret 19. juni 2004 av JAPCU
lostone Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Skrevet 9. juli 2004 oppdatering : fått tilbake hovedkortet, samme feil enda. skal sende inn ram og cpu.. håper de finner feil på de .. :/
asdfasdfasdfaf Skrevet 9. juli 2004 Skrevet 9. juli 2004 har du prøvd å restarte bios? hadde d samme problemet, prøvde alt tenkelig for å fikse d, men jeg fant til slutt at d mest enkle av alt hadde jeg ikke tenkt på. Så når jeg gjorde d funka d helt fint
lostone Skrevet 9. juli 2004 Forfatter Skrevet 9. juli 2004 nope, funka ikke.. forstatt lange pip som fortsetter og fortsetter..
kavorka Skrevet 9. juli 2004 Skrevet 9. juli 2004 Står mye om pipekoder på denne siden http://www.computerhope.com/beep.htm
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå