Gå til innhold

Min nye 6230 er død


Anbefalte innlegg

Vær forsiktig med 6230.

Jeg kjøpte min på PCutstyr.no for 1 mnd siden. Idag ble den plutselig helt død. Ikke mulig a få liv i den igjen. Er det skjedd med andre 6230`r.

 

Jeg lærer visst aldri. Dette har skjedd med 2 andre nokiaer som jeg hadde.

 

Aldri mer Nokia for meg.

 

mvh

tomy

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Idag leverte jeg inn 6230`n til Norsk tele service as i Bergen. Firmaet står oppført som Nokia verksted på Nokias nettsider. 2 timer etterpå ringte Norsk tele service meg. De kunne fortelle at det ikke lot seg gjøre og reparere den 1 måned gamle Nokia 6230`n. Men tror dere jeg fikk ny ? Nei, den skulle sendes til Nokia for deretter evnt "bestemme" når jeg skulle få ny. Stoler ikke Nokia på sitt eget verksted? Dette ville ta ca 2 uker fikk jeg oppgitt av verkstedet. Feilen lå i strømforsyningsdelen / forsterker til strøm. Den vil ikke bli rep.

 

Og få fatt i noen folk hos Nokia er like vanskelig som audiens hos kongen.

 

Det stinker av dårlig service. Også på pcutstyr.no der mobben ble kjøpt oste det dårlig service. Alle vil hjelpe helt til samtalen er over. Ingen bryr seg.

 

Tomy

Lenke til kommentar
Men tror dere jeg fikk ny ? Nei, den skulle sendes til Nokia for deretter evnt "bestemme" når jeg skulle få ny. Stoler ikke Nokia på sitt eget verksted? Dette ville ta ca 2 uker fikk jeg oppgitt av verkstedet. Feilen lå i strømforsyningsdelen / forsterker til strøm. Den vil ikke bli rep.

Veit dsu kvar den blei send til?

 

Ikkje teleservice vel?

Då er 2 veker minimum.

Problemet er er mobilprodusentane har del serviceverkstadana inn i nivå

Litt etter produsent men det skal vere ca 4 nivå +/-1.

Grov oppskissering:

Nivå 1: Software Service

Nivå 2: Lettare elektronisk rep.

Nivå 3: Større elektronisk rep

Nivå 4: Bytte/swap samt hovudverkstad

 

Så du har eigentleg rett i at Nokia ikkje "stoler" på lavare nivå for swap einheitar o.l. Dette må inn til nokia sentralt i det landet eller til finland.

 

mvh

janEirik

Lenke til kommentar

Takk for opplysningene Janeirik.

Det er sikkert helt rett sånn du beskriver det. Verkstedet i Bergen er ett av 2 som står oppført på Nokia sine nettsider. Jeg har sendt følgende mail til dem, :

 

Norsk Tele Service A/S

Fjøsangerveien 71

5073 Bergen

Tel: 55 20 61 20

 

Da dere har gitt signaler på at den 6 uker gamle Nokia 6230 ikke vil bli reparert, tolkes det som at problemstillingen rund feilen på mobilen da er funnet og oppklart. Det er da urimelig at det opplyses fra Norsk Tele Service A/S at det vil ta 2 uker før kunden får ny mobil. Dette er lang utover det tidsaspekteret som gjelder innenfor Forbrukerrådets regler .

 

Norsk Tele Service A/S står oppført på Nokia sine nettsider som ett av 2 Nokia verksteder i Bergen. Dersom dere ikke kan reparere mobilen tolkes det slik at denne er boss. Norsk Tele Service A/S sin vurdering bør være godt nok for Nokia. En henvendelse til Nokia fra Norsk Tele Service A/S burde da løst saken slik at kunden får ny mobil omgående.

 

Hva er prosedyre i denne saken ? Hvem kan kontaktes for mulig fortgang i saken ? Hvor er mobilen idag ? Ønsker snarest tlf nr og e mail adresse til vedkommende. Vennligst også send tilbake kopi av all korrespondanse som skjer / har skjedd i denne saken.

 

Venter på svar. Legger det inn når / dersom de svarer.

 

tomy

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...