Gå til innhold

Lian Li - viftestyring og kabler?


Anbefalte innlegg

Drev og kikket på Lepont SF201T3B.

Der står det:

Med dette all-aluminium kabinettet medfølger 5 stk. 80mm vifter, men det finnes ingen viftebryter for justering av vifteturtall slik Lian Li kabinettene har.

Det er jo kjekt å kunne justere viftene. Men ellers virket kabinettet som et bra valg for meg.

 

Så da lurte jeg litt på dette: Lian Li PC6077BUSB.

Likte veldig godt at man kan flytte 5,25-ene opp og ned etter behov. Jeg trenger plass til 4-5 harddisker og 2 CD-drev, og vil gjerne ha alle harddiskene nederst. Noen som vet hvordan dette går? (Har sett at Lian Li i størrelse "midi" bare har plass til 3 disker nede vanligvis).

 

Pleier det følge med uttakbare rammer til flere enn 3 disker, eller hvordan monteres disker i Lian Li? Skru dem rett i "kabinettet", som i gamle dager?

 

Jeg har plenty med vifter selv, og ser det følger med noen også. Men følger det med viftestyring (stod jo det i Lepont-beskrivelsen av Lian Li, men viser ikke på bildet)?

 

Pleier det følge med kabler til USB og lyd i front? (Jeg har ASUS K8V SE Deluxe hk, fulgte ikke med der iallfall).

 

Takker for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for svar.

Da var det oppklart med harddiskene iallfall.

 

Den viftestyringen så jo fet ut, men ikke på lager dessverre... Skal se etter andre der.

Det er ikke det at jeg MÅ styre viftene manuelt, men hadde vært kjekt om det fulgte med. Slike kabinetter er jo så dyre fra før.

 

Skulle også gjerne visst om det følger med kabler til usb og lyd i front, og om dette er mulig med det hovedkortet jeg har.

Lenke til kommentar

Da var sakene i hus og ferdig bygget.

GJETT om jeg er skuffet!

 

Lian Li PC61 har 4 innebygde 80-millimetere.

De bråker noe enormt!! Spesielt den på toppen av kabinettet.

 

Jeg som har kjøpt alt annet stille for å slippe slikt bråk :no:

Spørs om ikke jeg skal bytte ut alle de drittviftene med noe annet.

 

Men når man kjøper et såpass gjennomført produkt, forventer man vel noe som er skikkelig bra på alle måter? Blir snart døv på ene øret jeg nå. Får vel bytte mellom å ha maskina på høyre og venstre side av meg, slik at jeg har lik hørsel på begge ørene etterhvert...

 

Og så var det greit at kabinettet var lite og fint, men fy så dårlig plass å bygge på! Hadde fint plass til harddiskene nederst, men på høykant skulle de være :hmm:

Men det er vel en god løsning det.

"Veggene" inni kassa var også veldig tynne. Første gang jeg har vært redd for å knekke metallplater med et lite skrujern...

 

 

Strømforsyningen fra Thermaltake var derimot ikke noe å utsette på. Kraftig og svært stillegående.

 

 

 

EDIT:

 

Tok det gamle "snu molex-trikset".

 

Kjører nå de to UT-viftene (oppå og bak) på 5 (eller er det 7?) volt. Betraktelig bedre. Så får vi se hva termometeret sier fremover da...

Hva skal jeg være fornøyd med?

CPU lå på ca 37/42 (idle/load) før, med mitt Chieftec DX miditower.

Har Athlon 64 3000, ASUS K8V SE Deluxe, 4 harddisker.

 

Viftestyringen som er innebygget i Lian Li-kabinettet fungerer kun på de to INN-viftene fremme. De kunne vel inkudert de to siste også synes jeg :roll:

Endret av Vandalen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...