Gå til innhold

1x1 cm die = 3000MHz 2x2 cm die = 12000 MHz ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Helst skulle cpu sokkelen like liten som selve "proffesoren" :p

Hvorfor ikke?

 

På den nye socketen til intel (775?/T)har de jo en annen festemekanisme, hvorfor ikke bare forminske hele socketen, og bruke samme måte å feste kun core på?

Da må vi selvfølgelig ha litt "vinger" på core, slik at vi får festet kjølere mot core.

 

Dette skulle da vel ikke være umulig?!

 

Alle pinnene under en CPU i dag har jo tilkobling til core, så bare forminska de pinnene og fått klemt de i det lille området under selve core'n

Lenke til kommentar
Jeg leste forresten noe for en stund siden om at man kunne i en viss framtid får "hjelpeCPUer" på PCI kort, nå som PCI-ekspress er kommet vil jo litt programvare kunne la en ekstraprossessor kjøre en del av utregningene, hvis man f, eks har 4 prossessorer på hvert pcikort og man har 5 kort, ville man få en SUPER PC til en relativt billig penge.... Det hørtes ut som om det faktisk skulle bli mulig.... i PCI ens levetid :dontgetit:

Det er da man går over til XEON systemet og kjører Quad direkte på hovdekortet!

Lenke til kommentar
Jeg leste forresten noe for en stund siden om at man kunne i en viss framtid får "hjelpeCPUer" på PCI kort, nå som PCI-ekspress er kommet vil jo litt programvare kunne la en ekstraprossessor kjøre en del av utregningene, hvis man f, eks har 4 prossessorer på hvert pcikort og man har 5 kort, ville man få en SUPER PC til en relativt billig penge.... Det hørtes ut som om det faktisk skulle bli mulig.... i PCI ens levetid :dontgetit:

det finnes jo allerede ;)

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke?

 

På den nye socketen til intel (775?/T)har de jo en annen festemekanisme, hvorfor ikke bare forminske hele socketen, og bruke samme måte å feste kun core på?

Da må vi selvfølgelig ha litt "vinger" på core, slik at vi får festet kjølere mot core.

 

Dette skulle da vel ikke være umulig?!

 

Alle pinnene under en CPU i dag har jo tilkobling til core, så bare forminska de pinnene og fått klemt de i det lille området under selve core'n

Ikke umulig, men vanskelig. Ikke bare å produsere, men tenk på de som er født med 10tommeltotter! Desuten kan du få lov til å telle alle pinnene på en cpu og si hvor mange det er, veldig mange! Det måtte blitt at prossesor'n ble interegrt på HK. Da hadde du sluppet sokelen og du hadde minket kapasitanser og forsinkelser betraklig! Det hadde faktisk blitt mange fordeler! Det dumme er jo at prossesor bytte er umulig og du er låst til hk'et. Blir àla mini-itx bortsett fra større kort og raskere prossesor. Dog, det er en sokkel på mini-itx sin prossesor som også burde hvert vekk.

 

Mvh

Magnus Kofoed

For de med 10 tommeltotter kan jeg skjønne at det blir et lite problem, men tanken min er ikke dum, synes nå jeg iallefall :p

 

Monteres som en socket T CPU, bare at alt er mye mindre, og litt anderledes, for lederne må vel in på siden, tror ikke at vi får plass for 940 pinner på 1*1cm, da er iallefall pinnene inni hampen små, og da er det ikke store kreftene som skal til før man ødelegger noe.

(Leder nanorør strøm bra? de kan vel brukes som pinner, ettersom de tåler mye)

 

Konklusjon:

Umulig? Nei!

Vanskelig? JA!

Noe vi vil ha? JA!

Noe vi får? Lite trolig :(

Endret av BrAtTeRn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...