Gå til innhold

Kan jeg lage selvstendige .exe filer av java filer?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

Quote:


Den 2002-05-11 20:21, w3edr5t skrev:


Hvordan er det VisualCafe gjør det ?

exe fil helt uten avhengigheter eller avhengighet til en installert java virtuell maskin?


Er en stund siden jeg prøvde det, men man trenger ikke ha installert Java VM på target-maskinen ihvertfall. Programmet blir en vanlig .exe fil, men man må legge ved noen .dll filer. Husker ikke størrelsen på disse bibliotek-filene i farta, men jeg tror det blir adskillig mindre enn å legge ved en typisk Java VM.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Schwarte !

Prøvde Excelsior-Jet, og det funka helt fint.

(glimrende!)

Men så snart jeg prøvde å kjøre programmet på en maskin uten Excelsior-Jet installert fikk jeg melding om manglende XKRN25013.dll i path.. Denne filen er 5 ganger så stor som hele det ferdig kompilerte programmet ;P

 

Kan vel ikke være meningen at man må ha Excelsior-Jet installert på maskiner som skal kjøre programmene??

Løsninger/Forslag mottas med takk.

Lenke til kommentar

Å bruke excelsior-jet koster penger. Å prøve er gratis.

 

Du kan prøve å sette datoen på den maskinen som har installert Excelciior frem 40-50 dager. Husker ikke om det funket i 30 eller 60 dager.

 

Det er nok bare å bla opp hvis du skal bruke programmet fullt ut.

 

Evt. kan du jo kompilere til C#. For av C# er det jo greit å lage executables.... *s*

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...
  • 1 måned senere...

her er ett annet alternativ:

 

http://mpowers.net/executor/ExecutorDemo.zip

 

kom over dette programmet ved en tilfeldighet her om dagen, testet det på et (veldig) simpelt java-prog, og det så ut til å funke.

 

hvordan det er med større prosjekter, vet jeg ikke.

 

det konverterer jar-filer til win32 exe, demoversjonen skriver ut en "this is unregistered shareware"-header ved kjøring... $25 for fullversjon, vet ikke om det er verdt det siden jeg ikke har testet spesielt grundig.. men konseptet er jo interessant :smile:

 

<edit> ok, nå leste jeg litt mer på hjemmesiden, (http://mpowers.net/executor), og ser at det eneste dette programmet gjør er å lage en exe-fil som starter jar-pakken.. kanskje ikke så revolusjonerende.. </edit>

 

[ Denne Melding var redigert av: alx på 2002-11-09 01:47 ]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...