Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Sette opp trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

Planlegger et trådløst nettverk mot naboen.

 

Husene ligger ca 25 m mellom hverandre og datautstyret er plassert på loftet i begge husene. Begge har takstein. Skal brukes til å dele internett og kanskje noe spilling.

 

Prøver en dårlig tegning:

 

hus.JPG

 

Mitt nåværende nettverk er som følger:

 

nettverk.JPG

 

Tenkte å koble det trådløse utstyret på svitsjen dersom det lar seg gjøre.

 

Lurer på hvilket utstyr jeg trenger til dette. Hvor mange aksesspunkter og hvilket merke. Hvor stor hastighet. Trengs d antenne og i tilfelle i begge "ender"?

Endret av Dumpton
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Artig tegning ;)

 

Du kan helt fint koble feks. et trådløst access punkt til din switch. Jeg har en DLINK 700AP 11Mbps. Denne fungerer helt utmerket, men jeg ville gått for en 54 Mbps eller mer hvis dere skal kopiere endel...

Sjekk her for en oversikt over MPX sitt utvalg av trådløst utstyr.

 

Hvor mange pc'er har din nabo? Hvis han bare har en så holder det fint at han kjøper seg et trådløst PCI kort.

 

Trengs d antenne og i tilfelle i begge "ender"?

Antenne følger med utsyret du kjøper, men det kan være en smart og vurdere en antenne forsterker. Min Dlink klarer fint 80 meter, men hvis du skal igjennom en del vegger kan du oppleve å få litt tap av hastighet.

 

Lykke til :thumbup:

Endret av basip
Lenke til kommentar

Du må nok ha antenne på PCI kortet i din nabo sin pc også.. Men det følger med kortet.

 

Noe utstyr å anbefale?

 

tja, 3Com lager meget stabile og gode produkter, men de ligger ofte litt over de andre produsentene i pris. Du kommer nok helt sikkert til å bli fornøyd meg utstyr fra SMC, Linksys eller DLink.

 

 

Et oppsett kan være dette accesspunktet. OK, det ser ikke så veldig bra ut, men det gjør nytten og har en fin pris.

 

Dette PCI kortet til din nabo sin pc vil nok gjøre susen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...