Gå til innhold

Bruke start gass som en slags NOS?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Eh, sukker i tanken? Det er jo oppskrift på motorskjæring! Eller var det meningen? :hmm:

Sukker tetter alt av filter og det som løses opp i bensinen blir matet inn i motoren, når det kommer mer og mer så svir det seg skikkelig og kan brenne hull i stempel og ødelegger ventilene, restene som blir blåst ut eksosanlegget tetter katalysatoren og dreper masse effekt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
  Mailman 13

RC Fuel (Metanol/Nitromethan/Olje) har lavere energiinnhold enn bensin, metanol har ca 20000 joule/kg, Nitromethana har mindre mens bensin befinner seg på 30000 tallet, blander man RC-Fuel i drivstoffet til en motor som er konstruert for å gå på bensin vil man :

1. Redusere effekten pga. mindre kjemisk energi i drivstoffet.

2. Redusere effekten pga. tenningsbank siden metanol antenner på lavere temperatur enn bensin.

3. Sote ned motoren fordi RC-Fuel inneholder 16-25% organiske oljer.

4. Tømme lommeboken siden den koster rundt hundrelappen pr liter.

Dette får meg til å tenke på at det spørs nok om ikke startgass vil gi noe av de samme problemene, i alle fall dette med punkt 2 :cry:

Er tennings- bank som er hovedårsak til at startgass ikke er så "sundt" å bruke...

Men er jo uansett et artig prosjekt...

Lykke til :)

Skrevet

Samma F###. Motoren fusker litt nå så jeg må få orden på den.. ellers vil jeg bore hull i inntaket og feste en slage der som går til flaske med startgass... Tror jeg også må lage ny pakning til forgasseren..

Tenkte jeg skule filme dette, hehe...

Skrevet (endret)
He He he....

Ja nei, det er sant du ville jo ikke høre snakk om "teori"!

Gleder meg til filmen din..  :)

Sa jeg det at jeg ikke ville høre no om teorien eller gjettet du det ut fra det jeg skrev!!? :roll: Får jeg ikke tatt knekken på den så tyr jeg til med andre dramatiske metoder.. :devil:

Har kastet en nå. Ble ikke no mer utav det pga at jeg har andre ting å gjøre så jeg fikk litt lite med tid..

Endret av CorVette
  • 2 måneder senere...
Gjest member-63169
Skrevet

Startgassen inneholder jo ikke olje! det vil sikkert ikke motoren like, men du kan jo ta lit ekstra olje i benzinen.

Gjest member-63169
Skrevet

Hvis du vil bli kvitt den tar du den i fri, full gass og løper slik at du ikke får stempelet i skallen.

Gjest member-63169
Skrevet

kult, men husk å ta av turtallsperren da!

Skrevet
kult, men husk å ta av turtallsperren da!

hehe, tror det ikke er turtalls sperre på gamle biler... men får jeg tak i en bil så gjør jeg det, men hitil ser det dårlig ut... :hmm:

Gjest member-63169
Skrevet

Hehe, film det da! det er sperre på noen ivertfall, kameraten min sin bror tok den av på sin audi 100.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...