alex100 Skrevet 12. juni 2004 Skrevet 12. juni 2004 Hei. Jeg har nettopp fått meg TV-kort og lurer på å ta opp noe som går på tv'en om i løpet av neste uke. Men jeg testet opptaksfunksjonen en halv time. Problemet var da at filen ikke ble komprimert, ble på hele 7.2 GB. Filen er en .avi-fil. Jeg har ikke mye peiling på det med komprimering osv, men det er vel en eller annen måte jeg kan få størrelsen redusert med små kvalitetstap? Takk på forhånd.
Luftbor Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Regner med at det er analog du tar den fra. Doom9.org har en god guide på det å kappe fra tv.
Blib Skrevet 13. juni 2004 Skrevet 13. juni 2004 Du skulle ha en valgmulighet i Opptakeren din til å bytte codec på. Flekk inn XviD-codecen og velg at du vil bruke den
alex100 Skrevet 13. juni 2004 Forfatter Skrevet 13. juni 2004 Brukte Dr. Divx, og det funket glimrende. Fikk den faktisk ned til 150 MB uten å tape så veldig mye
SnowDOG_ Skrevet 15. juni 2004 Skrevet 15. juni 2004 Hvis du skal prøve deg med forskjellige komprimerings metoder og codecs så kan jo du laste ned VirtualDUB og prøve deg fram der. Du finner den i www.doom9.org
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå