Mr_Glass Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 jeg prøver å finne noen programmer som genererer masse trafikk. skal bruke det til å teste nettverk på lan uten noen pc`r. fikk masse problemer med inet på sist lan pga jeg ikke fikk testa inet før folk kom hadde vært greit å teste nettverket også på gigabit. vet det går ann å sette opp en pc i vær ende. men er ikke det jeg skal. tenkte mer på multicast/broadcast trafikk sånn at jeg får testa alle linker. bruker mrtg for å overvåke alle linker. noen som har noen forslag til hva jeg kan bruke ?
ranvik Skrevet 10. juni 2004 Skrevet 10. juni 2004 skal du generer pakker ,er det lett. men hvordan type pakke skal du generer da? du kan bruke en simpel ping -f ipher i linux med root så maxer du den i, windows, kan du laste ned eks: netxray eller noe sånt program og mota en pakke og sende den med 0ms mellom rom (pc lagger veldig når du gjør det)
Mr_Glass Skrevet 11. juni 2004 Forfatter Skrevet 11. juni 2004 tenkte helst noe anna en icmp pakker da. men hvis du bruker ping klarer du aldri å maxe en 100 Mbit link. har prøvd det mange ganger ;P vet at cisco har programmer til å gjøre dette. men tror de er litt dyre å vanskelig å få tak i
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå