Gå til innhold

saphire radeon 9800xt ultimate edition funker ikke


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
heisann

 

skjermkortet du har kjøpt støtter kun 8*agp, mens ditt hovedkort ikke støtter mer enn 4*agp. så enten må du bytte skjermkortet eller hovedkortet. :thumbup:

IDIOT!

Idiot sjel...

kan du ikke si det på en annen måte?? :roll:

 

Peder82: X800 støøter 4*agp og 8*agp :yes:

joda, jeg kan nok det, men det er jo helt basic, og etter nesten 200 poster her inne, må det skjønnes, mulig jeg stiller store krav. med mindre personen kun har postet i søppel? :laugh:

Lenke til kommentar

Må nokk desverre skuffe deg men det er hovedkortet ditt som er problemet, det blir rett og slett for gammelt! Via brikkesettene sliter med ny hardware (Ati kort flest) på et så "gammelt" hovedkort, dette er blitt rettet opp fra og med VIA KT400/400A serien! Det finnes heller ikke noe bios oppdateringer som retter opp dette, da det gjelder brikkesettet på hovedkortet!

Lenke til kommentar

buuhuu... det var leit.. Klør i fingrene etter å få kortet til å fungere i maskin min..

Men går det ikke, så går det ikke.

Er på vei med nytt system etter at jeg fikk nytt skjermkort, men må ha penga først. Å det er ikke før om skrekkelige 2-3 uker... :D

så da er det bare å vente på disse delene:

 

Abit IC7-G Hovedkort S478/800mhz, SATA I875P, ATX,GbLAN,Dual-DDR,Firewire,Raid

 

TwinMOS PC3200 DDR-DIMM 1024MB Dual Pack Kit w/two matched PC3200 CL2.5 DDRs

 

2x Seagate Barracuda 7200.7 160GB S-ATA 8MB cache 7200RPM

 

Intel Pentium 4 3.0 GHz Boxed PC800 Socket PGA478, 512KB cache

 

Da burde det funke..

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler forretsen AMD64 til spill, når det ser ut til at du skal bruke endel penger på det!

du kan jo sjekke profilen min, det er et fint gameroppsett! igrunn!

Men ja, det er merkelig. Kan være en feil med kortet å.

Eller at det er klokket så høyt, at det faktisk MÅ ha den ekstra vifta som Microplex selger for 90kr. Den hjelper veldig!

Lenke til kommentar
Jeg anbefaler forretsen AMD64 til spill, når det ser ut til at du skal bruke endel penger på det!

du kan jo sjekke profilen min, det er et fint gameroppsett! igrunn!

Men ja, det er merkelig. Kan være en feil med kortet å.

Eller at det er klokket så høyt, at det faktisk MÅ ha den ekstra vifta som Microplex selger for 90kr. Den hjelper veldig!

Extra vifte....? på ultimate edition er det kjøleribbe på begge sider+ en en sinsyk vifte som er skrudd på toppen av kortet

 

må ha extra strøm til skjermkortet+ at vifta må ha strøm fra hk...

 

Er veldig glad i pentium jeg da...:D

Lenke til kommentar

Men som jeg skrev tidligere.. har både ati og nvidia drivere inne nå siden jeg bytter om korta så ofte.. men det skal vel ikke ha noe å si det? skal jo kunne se at pc'n poster når den booter opp for det?

 

Prøvde uten den ekstra strøm kabelen.. da virket det ikke i heletatt.. fikk ikke noen feil melding nei..

Lenke til kommentar
Passer det ikke i din brors PC hvis du kke setter på toppen?

 

I og med at du ikke får opp noen feilmelding høres det jo ut som det er noe bøgg mellom HK og skjermkortet. Prøvd å stille BIOS til å bruke AGP2X før du bytter kort?

 

-KJ

bror ha r en shuttle.. så det er trangt.. er to svære kjøle ribber på hver side av kortet.. og vifta på toppen bør vel være der.. han er uansett borte i 14 dager nå så jeg får ikke prøvd det der... men det virket i en annen maskin. så kortet virker!

 

Prøvde 2x men med samme resultat...

Lenke til kommentar

Fikk svar fra Abit,de var klar over problemet og får svar hvis de finner en løsning..

Men da har du vel fått fiksa nytt utstyr??

Så det er nok bøgg imellom HK og skjermkort ja,dritt au..

Men du kunne jo kanskje prøvd drivercleaner siden du nå har et tonn m drivere på maskinen,Ati og nvidia funker dårlig sammen..hehe..

Rart du ikke får bilde da..

Lenke til kommentar
Men som jeg skrev tidligere.. har både ati og nvidia drivere inne nå siden jeg bytter om korta så ofte.. men det skal vel ikke ha noe å si det? skal jo kunne se at pc'n poster når den booter opp for det?

 

Prøvde uten den ekstra strøm kabelen.. da virket det ikke i heletatt.. fikk ikke noen feil melding nei..

Hvis det ikke er noen feilmelding, da trur jeg ikke hovedkortet passer, rett å slett!

For feilmelding skal komme uansett!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...