Gå til innhold

PS + utskjæring


Anbefalte innlegg

Jeg har skjært ut et bilde av meg selv og skal lime det inn i siden.. ( brukt photoshop)

 

Men jeg vil ha det sånn at jeg ikke blir en firkant.. bilde skal følge mine former.. altså transparent rundt eller hva det nå heter :roll:

 

Noen som vet om det kan gjøres.. Har nemlig en spesiell bakgrunnsfarge som ikke er så lett og kopiere inn i PS.

 

:D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg går det ikke å slette layeret backgound, for jeg har lagret bildet som .jpg fra før, og da er det bare ett layer...

 

Jeg er ikke så god på Photoshop, men det jeg bruker å gjøre er å klippe ut det du vil ha med, lage et nytt bilde med gjennomsiktig bakgrunnsfarge, og lime inn det du vil ha der. Det er kanskje ikke den mest effektive måten, men det fungerer.

Lenke til kommentar
For meg går det ikke å slette layeret backgound, for jeg har lagret bildet som .jpg fra før, og da er det bare ett layer...

For å modifisere Background layeret, må du først gjøre det om til et vanlig layer. Gjør det ved å dobbeltklikke på layeret, sånn at det kommer opp en dialogboks. Berre trykk OK, så har du et "vanlig layer" av den og kan gjøre stort sett det du vil med det ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...