Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Har leita endel, men finner kun betalversioner for kobling mellom en Access-db og java.

 

Er det noen som kjenner til dette og evt har progga det som kan hjelpe meg?

 

PS: Noen kommer sikker til å få lyst til å si "Bruk mysql osv" men har i utgangspunktet ikke tenkt til å installere en DB-server for en så liten database.

 

 

På Forhånd takk.

 

Njaal

Endret av Njaal[NOR]
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
PS: Noen kommer sikker til å få lyst til å si "Bruk mysql osv" men har i utgangspunktet ikke tenkt til å installere en DB-server for en så liten database.

Finnes jo flere 'embeddede' sql-databaser som kan kjøres som en del av programmet ditt uten noe som helst installering. F.eks. hsqldb, som jeg liker veldig godt.

 

Men hvis du skal bruke en eksisterende Access-database, så er vel den beste løsningen sikkert å bruke en jdbc:odbc-bro, ja.

Lenke til kommentar
PS: Noen kommer sikker til å få lyst til å si "Bruk mysql osv" men har i utgangspunktet ikke tenkt til å installere en DB-server for en så liten database.

Finnes jo flere 'embeddede' sql-databaser som kan kjøres som en del av programmet ditt uten noe som helst installering. F.eks. hsqldb, som jeg liker veldig godt.

 

Men hvis du skal bruke en eksisterende Access-database, så er vel den beste løsningen sikkert å bruke en jdbc:odbc-bro, ja.

Han trenger jo i utgangspunktet ikke innstallere Access heller for å bruke databasen i et program. Den ene artikkelen jeg refererte til hjelper deg med å sette opp databasen uten å ha innstallert programmet.

 

dacourt

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...