Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Router og p2p


Anbefalte innlegg

Hei alle sammen !

 

Jeg har en D-link DI-604 router , nesten nylig anskaffet. Har ikke så mye peiling på porter og sånn ennå.

 

Men jeg har lagt merke til at jeg må kjøre passive i DC++ og har problemer med og connecte til noen p2p nettverk som går helt fint uten router.

 

Er det noe måte og stille inn router'n til og ikke blokke noen ting , at den godtar alt fra nette ?

 

Mvh Daniel L , ha en god dag !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok.

 

Q: What ports does DC++ & NMDC use? (#9796)  
A: 
Outbound:

TCP: 411 This is the default port most hubs operate on. They also operate on other ports in attempts to bypass ISPs who block port 411 traffic. 
TCP: 1025-32000 DC++ & NMDC will use any outgoing port for file transfers and searches. This is the default behavior of any program establishing an outgoing connection. 

Inbound:

TCP: 1025-32000 Unless a port is specified in the active mode port, DC++ & NMDC will use any available port in that range for establishing file transfers.  Searches are also returned from the hub on a port the client sets up (passive mode searching). 
UDP: 1025-32000 Unless a port is specified in the active mode port, DC++ & NMDC will use any available port in that range for returning search results 

 

Sier dette noe? Her er et bilde av meny'en , vis det går an og putte inn noen av portene over her inn her, hadde det vært bra. Har prøvd litt av vært , noen med peiling ?

 

edit : http://home.online.no/~annaul/images/help1.jpg

Mvh Daniel.

Endret av laneZ
Lenke til kommentar

Hvis du går i settingen til routeren. Og velger "Application" etellerannet. Har dessverre ikke menyen forran meg. Men er et sted i menyen hvor du skal skrive inn lokal ip, local port, ekstern port og tidspunk porten skal være åpen. Der skriver du inn den lokale ip'en din, port 1200 f.eks. på både lokal og ekstern. Og velg Both på hvordan type port.

Så går du inn i DC og velger aktiv og skriver inn den eksterne IP'en din og porten du har åpnet...

 

Kan sjekke hva meny valget heter når jeg kommer hjem, hvis du ikke finner

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...