Gå til innhold

Vannkjøling i Colorcase ELLER Lian Li...


Anbefalte innlegg

Sikkert mange som lurer på hvorfor valget står mellom to så vidt forskjellige bokser, men det er penga som avgjør. Virker sikkert bakvendt å bruke minst 2000 spenn på vannkjøling, og samtidig være så gjerrig på kabinett. Men vil gjerne legge litt penger i vannkjøling, men er ikke sikker på om jeg vil bruke 1500 spenn på et ATX-kabinett. Til neste sommer går jeg sikkert over til BTX, så da er det jo bare å skrote kabinettet (eller gi det til lillebror :)). Men vannkjølingen kan jeg jo ta med videre.

 

Er altså ikke sikker på hvilket kabinett det blir, men kan tenke meg enten Lian Li PC6077 eller Colorcase AIR1000.

Førstnevnte har et litt spesielt oppsett foran i kabinettet, mens sistnevnte har en 12cm vifteplass foran 3,5"-brønnene.

Hvordan passer MIST Tsunami vannkjølingssett i de to kabinettene?

På colorcase-kabinettet er det vel ikke plass til både radiator og vifte

foran 3,5-brønnene? Kan man da sette radiatoren helt foran og montere

vifta bak brønnen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Lian Li er best! Gå for Lian Li, der får du kvalitet for alle penga!

OK, men hvor skal radiatoren plasseres i Lian Li PC6077? (se link i første post)

F.eks i toppen. (selv om varme stiger)

Du kan lage til plass neders også, er faktisk bedre plass en du skulle tru der, har kabinettet selv. Tror du må modde litt da, vet ikke helt.

Lenke til kommentar
Drevmodulene i det kabinettet kan flyttes opp og ned og byttes om på, så du skulle vel få plass f.eks. nederst foran, om du ikke har for mange disker og lignende. Da bør du kanskje ha en vifte over radiatoren, som får luften vekk fra diskene.

OK, men hva skal jeg plassere foran radiatoren og vifta? skal jeg f.eks. bore hull i drevdekslene?

Lenke til kommentar

jeg har også 6077, og har kommet til at den enkleste løsninga er å feste radiatoren i toppen, ettersom jeg ikke har funnet noen pen måte å feste den i fronten på.

skulle gjerne sett en god løsning for frontplassering alikevel ettersom en procoreraddis med vifteadapter blir for stort i toppen.

 

colorcase-kabbiset har plass i front, men det ser jo ikke ut til å være noe videre luftinntak på, det da.

 

edit: trykkleif

Endret av tenthumbs
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...