Gå til innhold

Merkelig boot-problem?


Anbefalte innlegg

Først hardware:

 

Abit NF7 v2

Barton 2500+

2x512MB PC3200 Twinmos

Asus GF4 Ti4200

MIST 480w PSU

 

Ok, over til problemet:

 

Jeg får ta det fra starten. Da jeg slo på maskina første gangen, skjedde det absolutt ingenting. Den startet... men ikkeno "Alt-OK" pip, i stedet ga den meg 2 lange pip (sikkert no volt-greier) etterfulgt av Lav-Høy vekslings pip, sånn á la CPU Failure. :thumbdown:

Jeg prøvde alt mulig rart.. helt til den plutselig startet til min store glede og overraskelse. :thumbup: Gikk så inn i BIOS og så innstillingene, dem sto på 192x12.5 (2.4GHz), alle disse innstillingene var helt OK med luftkjølinga for 5 uker siden.

Jeg kunne ikke skjønne hva som var galt, så jeg tok reset på BIOS.. gikk inn og konfigurerte den, standard CPU og alt det der, ikkeno overklokking. Den bootet og gikk inn i Windows. Så, jeg startet opp CS.. spilte der i 5-6 timer... før jeg fant ut at jeg skulle prøve å klokke igjen.. :wee: gikk inn i BIOS og satte den til 192*11.5, tilbakeholdne RAM-Timings på 8-4-4-2.5. Bootet fint... jeg begynte å spille CS igjen.. så hang den seg, jeg trykte reset... og ikkeno skjer, svart skjerm...2 pip etterfulgt av CPU Failure pip IGJEN. :thumbdown: Etter 60-70 forsøk på å starte den kommer den endelig... jeg stiller tilbake til standard settings igjen...og rebooter.

Kommer inn i Windows, setter meg til med CS igjen...spiller 5-6 timer... og jeg tror det faen meg ikke, den henger IGJEN... :thumbdown: samme prosedyre som sist, men denne gangen er det bare 2-3 forsøk.. :hrm: kommer inn i BIOS...den henger seg der også... samme prosedyre IGJEN... kommer til slutt i gang med maskina igjen ved å trekke ut reset-switch pluggen på HK og sette den inn igjen (latterlig right?).

 

Ok, og slik har det gått for seg de siste dagene.

 

De tingene jeg har prøvd er følgende:

 

1. Jeg har testet med andre PSUer.

2. Det eneste som står i er RAM, CPU og GFX-kort.

3. Jeg har testet i Dual Channel og Single (ingen forskjell).

4. Jeg har prøvd å dra ut, og sette inn ATX+12v kontakter, noen ganger funker det, andre ganger ikke.

5. Jeg har prøvd å bruke ATX uten 12v, funker/funker ikke.

 

Jeg har også radert ut muligheten for eventuell overopphetning. Jeg har kjøleribber på MOSFETs, "klokkegenerator", Southbridge.

Vannavkjøling på GPU, NB og CPU.

 

Disse kan heller ikke komme inn i bildet når maskina ikke vil starte selv etter å ha stått i ro i en time eller døgn eller år... (har ikke testa sistnevnte).

Noen ganger kommer det spenningsproblemspip etterfulgt av CPU Failure pip...andre ganger kommer det ikkeno...den bare står der. Det rykker til i skjermen da jeg slår på, men den kommer ikke lengre enn til standby.

 

Og..dette skjer til og med når alt unødvendig er fjernet, så som HD, CD og eventuelle PCI kort.

 

Så.. er det noen som har hatt lignende problemer eller muligens nøyaktig det samme? :hmm:

 

Noen bilder også: http://213.151.158.215/jupp/

Endret av GloFF
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så, jeg startet opp CS.. spilte der i 5-6 timer... før jeg fant ut at jeg skulle prøve å klokke igjen..

 

Etter 60-70 forsøk på å starte den kommer den endelig... jeg stiller tilbake til standard settings igjen...

 

setter meg til med CS igjen...spiller 5-6 timer... og jeg tror det faen meg ikke, den henger IGJEN...

 

kommer til slutt i gang med maskina igjen ved å trekke ut reset-switch pluggen på HK og sette den inn

ok... vi snakker handelsesforløp på 13 timer? 12 timer med CS på en dag? og jeg som trodde at jeg var litt g33k... :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...