Gå til innhold

For gammel hub list i DC++?


Anbefalte innlegg

Hei jeg er ny her....vet ikke hvor jeg ellers skal legge dette.

 

Jeg har et problem med DC++, jeg tror jeg har for gammel hub list.

 

Det har seg sånn at når jeg åpner hublisten kommer alle de vanlige hubene opp, men det går ikke ann og logge seg på. jeg tror det kansje kan ha noe med passiv og activ mode og gjøre, men jeg er ikke sikker...... :cry: (bruker passiv mode).

 

Jeg shareer 15 GB og det skulle da være nok til og komme inn på de fleste.....

 

 

Det hadde vært fint om noen kunne hjelpe meg med dette lille problemet..... :D

 

 

 

EDIT av moderator - Endret emnetittelen til noe mer beskrivende. Om du legger litt fantasi i emnetittelen, får du mange flere relevante svar.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Velkommen,

 

DC++ er programmvare og dette sub-forumet er for programvare så du har komt på rett plass.

 

Prøv å google frem en ny hubliste da dette muligens kan hjelpe deg.

En ny hubliste kan jeg desverre ikke gi deg, men kan hjelpe deg med passive og active mode. Passive mode kommer som du sikkert av at du er passiv og dermed ikke får utknyttet de fulle kreftene til Direct Connect protokollen. Jeg trodde ikke dette skulle påvirke om du kom inn på hub-er eller ei, men active mode er altid å fåretrekke. For å bli active må du åpne en port og finne ut din eksterne IP.

 

Hvis du har aDSL fra NextGenTel så burde denne guiden hjelpe deg. Hvis du har en annen ISP med annen router(antar du ikke har ISDN) så burde det stå i manualen en plass hvordan du gjør det. Hvis ikke er google din venn.

For å finne din eksterne ip går du bare på whatismyip.com og etter å ha valgt port i DC++ og limt inn din eksterne ip så burde du være Active.

Lenke til kommentar

takk for hjelpen........

jeg vet ikke hva jeg gjorde, men nå funker det og jeg er ganske sikker på at det hadde noe med deg og gjøre..takk igjen.......

 

 

jeg har lagt de sidene til favoritter og benytter meg av dem hvis det skulle slutte og funke igjen....

 

:D

Lenke til kommentar

Ingen årsak.

Fikk du til active mode?

Hvis ja ville jeg gått over til en multisource klient som kan laste ned den samme filen fra flere personer på en gang. Prøv f.eks IntraDream.

Hvis ikke er det ikke så viktig siden du er avhengig av å søke noe som ikke fungerer i passive mode.

Endret av jokki
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...