Gå til innhold

Bilstereoshow


Bose

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

bilstereo er driiiiiiiiit fett. jeg skal vinne bilstereo priser når jeg får meg en blå imprezzzzzzzza turbo med gull felger. En kamerat av fetter`n har en slik impreza med en bazzkasse med to XLS 12".

Tre skjermer, dvd, gps. Alt er kjøpt i Sverige. Det er jo mye billigere.

 

 

Er teie på Nøtterøy??

Jeg skal kansje dit med min fetter hvis han er hjemme med kammeraten sin. De bor i Sverige.

Jeg bor i Larvik...

 

 

 

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: NRG på 2002-04-14 11:56 ]</font>

 

[ Denne Melding var redigert av: NRG på 2002-04-14 11:58 ]

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-14 00:42, SintBrus skrev:

Quote:


On 2002-04-14 00:38, Bose skrev:

Jeg tror det blir en del lyd.

Jeg og noen kammerater skal klemme ut ca 175-200 amper med lyd!
:eek:


 

Amper med lyd? Det er vel ikke noe å måle i da.. !

 

 

Det går ann å måle med watt.

Det går også ann å måle med ampere.

Bare se på Harman Kardon Forsterkere

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Quote:


Den 2002-04-20 00:02, SintBrus skrev:

Du går liksom ikke inn på en butikk og sier "Jeg skal ha en forsterker på 200 Amp!"


Det kan foreksempel vere at du får en forsterker på 20W !


 

hm.. det skrives 200A.. i så fall hadde det vært en fet forsterker.. på 12v i bil hadde jo d blitt 2400w, i motsetning til dit andre eksempel på 20w :lol:

Lenke til kommentar

Kommer alt an på... Vanlig forsterkere kjører klasse AB, og der vil du ha et effekttap på rundt 50%. Har du en nyere digital klasse D forsterker vil du ha et effekttap på bare 10-20%. Har du derimot en forsterker som kjører ren klasse A, vil du kunne ha effekttap som langt overgår klasse AB, uten at jeg skal gi noe bestemt tap på dette. Men jeg vil anta ett sted rundt 80% tap. Dette tapet går bort i varme, så utgangseffekten på en forsterker som trekker 200A kan være alt fra snaue 100-200W og helt opp til rundt 2000W. Ingenting av dette er korekte tallverdier, men gir en pekepinn på hvordan det egentlig fungerer.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-23 20:36, kjerts skrev:


hm.. det skrives 200A.. i så fall hadde det vært en fet forsterker.. på 12v i bil hadde jo d blitt 2400w, i motsetning til dit andre eksempel på 20w
:lol:


 

 

tsk tsk tsk

 

Og spenningen har enheten volt med stor V og effekt har enheten watt med stor W. :razz: :razz:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-24 17:47, Kebab GUD skrev:

det står ingen plass at det skal skrives med store bokstaver....

w og v går fint.. (Amper(strøm) må skrives med stor A)



 

Hadde du snakket om reaktiv effekt Hamburger, så er enheten "var" med små bokstaver. Snakker du om faseforskyvningsvinkelen radian er enheten "rad". med små bokstaver. Snakker du om elektrisk feltstyrke er enheten "V/m" [volt per meter]. Kombinasjon av store og små bokstaver. Så kan du jo gjette hva tilsynelatende effekt [voltampere] har som enhet :???: :???:

 

Blei ikke overrasket over at HamburgerKoran måtte kommentere, og for å nevne; strømmen I skrives med enheten ampere med en "e" til slutt.

 

Et ordtak, taco, sier at jo mindre kunnskap en person har, jo mer sikker i sin sak blir han. :razz: :razz: :razz:

 

Faktisk er det internasjonale standarer som bestemmer hva man skal bruke. Sånn er det bare :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-24 22:45, macos skrev:


Hadde du snakket om reaktiv effekt Hamburger, så er enheten "var" med små bokstaver. Snakker du om faseforskyvningsvinkelen radian er enheten "rad". med små bokstaver. Snakker du om elektrisk feltstyrke er enheten "V/m" [volt per meter]. Kombinasjon av store og små bokstaver. Så kan du jo gjette hva tilsynelatende effekt [voltampere] har som enhet :???: :???:


Blei ikke overrasket over at HamburgerKoran måtte kommentere, og for å nevne; strømmen I skrives med enheten ampere med en "e" til slutt.


Et ordtak, taco, sier at jo mindre kunnskap en person har, jo mer sikker i sin sak blir han. :razz: :razz: :razz:


Faktisk er det internasjonale standarer som bestemmer hva man skal bruke. Sånn er det bare :smile:



en Newkid prøver å vÆre frekk....

IEC har ikke sagt noe om at volt og watt skal skrives med store bokstaver..

 

og prøver du å virke intelligent så mislykkes du .. for jeg har da gått GK elektro og Vk1 elektro......

 

og ha det gøy med nick er gøy .... lamer .. du er ikke noe annet en enda en newkid.... lamer.

Lenke til kommentar

Vel, var jo noen andre som yppa seg litt lenger opp i tråden også da... :razz:

 

Quote:


Kebab GUD skrev (2002-04-14 00:40):

orker ikke så se på noen bonder. Vise frem sine stygge BMW og M`er fra 80Tallet med noen PC speakere i .. hufff



Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...