Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

på internett via pda bluetooth

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Det lar seg fint gjøre å surfe på nettet med PDA med Wlan kort.

1:Men det jeg lurer på er om det på en eller annen måte lar seg gjøre med bluetooth.

2:Dette er vel litt for utrolig, men kunne man da også surfe gratis med mobiltelefonen via bluetooth ? Kunne vært artig når man satt ute i hagen !

Ps:Synest det ble for dyrt å bruke gprs!!

Endret av yak
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Funker fett med Bluetooth, men det er ikke gratis.

bare å lage en connection og vips så er man på nett.

Hva slags PDA og hva slags telefon?

Skrevet
Funker fett med Bluetooth, men det er ikke gratis.

bare å lage en connection og vips så er man på nett.

Hva slags PDA og hva slags telefon?

Nokia 7650! i tilfelle kan man bruke softwaren som er på den (orginal)?

Det hadde bare vært helt topp hvis dette virket!!

Har tengt på å kjøpe en IPAQ 5550 , men den har innebygget WLan!

Skrevet

Har IPAQ h5550 og Nokia 6310i.

Funker fett med både WLAN og Bluetooth, men det koster jo å brukemobiltelefonen på nett. Aner ikke hvor mye, men det kan da ikke være allverden da jeg ikke har sett noen store endringer på telefonregningene mine.

Jeg har ikke instlalert noen annen software på IPAQ'n. Dvs...jeg har oppdatert ROM til siste ver. fra HP.

Enkelt å sette opp.

Skrevet (endret)
Har IPAQ h5550 og Nokia 6310i.

Funker fett med både WLAN og Bluetooth, men det koster jo å brukemobiltelefonen på nett. Aner ikke hvor mye, men det kan da ikke være allverden da jeg ikke har sett noen store endringer på telefonregningene mine.

Jeg har ikke instlalert noen annen software på IPAQ'n. Dvs...jeg har oppdatert ROM til siste ver. fra HP.

Enkelt å sette opp.

Ja ! Via GPRS blir det dyrt!

Det jeg tengte var om det isteden for WLAN bruke Bluetooth?

Pga. at det ikke er mulig å bruke WLAN på mobilen.

Altså surfe på nettet med telefonen m/bluetooth via Pc m/bluetooh

feks:kjøre eksplorer på telefonskjermen!!

Ps :det lar seg sikkert ikke gjøre,men har grublet en stund på dette og tengte å kjøpe meg en bluetooth usb for å teste litt ?

Endret av yak
Skrevet

Jeg har se p800, og med den kan jeg surfe med feks opera på nettet via bluetooth til laptoppen, og videre på adsl.

Skrevet

2:Dette er vel litt for utrolig, men kunne man da også surfe gratis med mobiltelefonen via bluetooth ? Kunne vært artig når man satt ute i hagen !

Ps:Synest det ble for dyrt å bruke gprs!!

Her henger jeg ikke helt med, og lurer på om du kanskje har misforstått. Om du bruker bluetooth så blir det som kommunikasjonskanal mellom telefonen din og pc'en. Videre fra telefonen din må du på nett på en eller annen måte, og det blir da som regel over GPRS eller GSM-data.

Bluetooth fungerer ikke som en erstatning for GPRS. GPRS kommer i tillegg til bluetooh. Derfor blir det dessverre ikke gratis å surfe på internett.

Koblingen mellom telefonen din og pc'en, med bluetooth eller kabel eller hva du måtte ønske, er derimot gratis.

Skrevet
Jeg har se p800, og med den kan jeg surfe med feks opera på nettet via bluetooth til laptoppen, og videre på adsl.

Ops:Dette virket utrolig!!

For at det ikke skal bli missforståelser her.

Du bruker altså ikke gprs, men surfer via ADSL lingjen.

Spør fordi det er mange som sier dette ikke lar seg gjøre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...