Gå til innhold

"Pusher'n" min lånte meg 3 kameraer.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, bra innlegg, men nå er jeg usikker igjen. :no:

Hadde tenkt å kjøpe Casio EX-Z40, men har lest så mange innlegg om bildekvalitet osv på det, at jeg nå hadde bestemt meg for ixus 500, men nå vet jeg ikke om det heller :cry:

 

Jeg er ingen fotograf, skal bruke kamera av og til, men det skal være lite og brukervennlig også må det se bra ut. Blir jo bare vanskeligere av å lese dette forum :(

 

Hva blir det du velger til kona di da?

Lenke til kommentar

har en z40 stående hjemme nå, er heller ikke fornøyd med bildekvaliteten, så en ixus 500 skal hentes på jobb i kveld og testes, var rimelig sikkert på at dette var kameraet jeg skulle ha, men nå ble jeg usikker igjen.

 

Var på vei til å teste en Mju410, men så leste jeg gjennom testen på akam der den var et av de tregeste kameraene, så da la jeg den fra meg.

 

Kommer ikke til å bli klok på dette........:S

Lenke til kommentar

Ja ixusen har treig autofokus :thumbdown: Men det er alt etter smak å behag. Jeg som ikkje skal ta bilde av ting i fart bryr meg mest om bildekvaliteten. Da er ixusen veldig god på :thumbup: Så det er alt etter hva du skal bruke det til, og det er noe en å en hver må finne ut selv :yes: Men jeg ville no mye heller valgt ixus enn mju :dontgetit:

Lenke til kommentar

Skulle ønske det fantes ett bra kamera å kjøpe, men det er såååå mye å forholde seg til at man blir helt :scared:

 

Desverre så finnes det så mye negativt med alle kamera, at jeg ikke klarer å bestemme meg, ixus`n har jo så dårlig bat. kapasitet. og er dårlig til å fokusere. z40 er et nydelig kamera, men har elendig vidoefunksjon og dårlige bilder.

 

Tror jeg driter i bildekvalitet og går for Casio`n

Lenke til kommentar

Jeg må bare minne om kameraene fra Sony... jeg selv har heller ikke ansett dette merket for noe spesielt på digikamerafronten (pga Sony er ikke først og fremst kameraprodusent i motsetning til Canon, nikon og olympus) MEN ta en nærmere titt på kameraene T1, V1 og W1..... Alle har superrask fokus, god batterilevetid og god bildekvalitet. Det virker som Sony kjører SKIKKELIG aggressivt for tida, og går inn for å kapre markedet med noen virkelig gode modeller. Fokusen på alle disse tre kameraene er blant de beste i kompaktmarkedet i dag, i tillegg er bildekvaliteten (sett i forhold til størrelse) veldig god.

Lenke til kommentar
Jeg må bare minne om kameraene fra Sony... jeg selv har heller ikke ansett dette merket for noe spesielt på digikamerafronten (pga Sony er ikke først og fremst kameraprodusent i motsetning til Canon, nikon og olympus) MEN ta en nærmere titt på kameraene T1, V1 og W1..... Alle har superrask fokus, god batterilevetid og god bildekvalitet.

 

Jeg er fristet av den nye T11 som kommer, like lite og lekkert som T1 og flusst av funksjoner. Jeg er litt bekymret for billedkvaliteten da, siden alt er så komprimert.Men det hadde en morsom makrofunksjon. :ermm:

Lenke til kommentar

Hei..

 

Jeg er ixusfan og er stolt av det. Fokuseringen er treig, men intet problem dersom man først fokuserer (trykker halvveis ned utløserknappen) og så helt ned.

 

Jeg har anbefalt ixus før og vil ikke slutte med det, men jeg forstår hva du mener. Når jeg skulle kjøpe kamera opplevde jeg at de fleste snakket alt for godt om kameraene. Er man ute etter et produkt vil man selvfølgelig vite alle de negative sidene til produktet.

 

Ixusen er ikke perfekt, men hvilket kamera er nå det.. :hmm:

Lenke til kommentar
De er trege alle sammen men den dyreste altså "Ixus'en" var desidert tregest, makan til treig focus, hvis man forsøker og ta bilde av flytoget i fart på Lillestrøm så er toget på Gardermoen før Ixus'en har focuserrt

Nåja... hvis man ikke forhåndsfokuserer så tar man bilde på ca. ett sekund. Jeg forhåndsfokuserer imidlertid alltid, og da tar kameraet bilde i det man trykker ned knappen. Forhåndsfokusering er heller ikke direkte vanskelig. Man trykker utløseren halvt ned mens man sier "smil", og trykker deretter helt ned når øyeblikket er rett. Har aldri hatt problemer med treg fokus på mitt eldre Ixus kamera... det gjelder bare å lære seg å bruke det rett.

 

Skal man ta bilder av barn eller sport, kan det være litt for tregt, men jeg har tatt mange bilder av viltre dyr uten problemer. Så hvor treg fokusen oppleves virker å være veldig forskjellig.

Lenke til kommentar

Hei,

 

Treshold; - har du eksperimentert med seriebildefunksjonen til ulike kamera når et tog kommer på stasjonen i 160 km/t? Kunne vært interessant å fått en tilbakemelding.

 

Grunnen til at jeg spør er at mitt kamera (Canon A80) også har treg fokus, men en god seriebildefunksjon (god buffer). Bruker selv denne funksjonen på ting som beveger seg for å kompensere for treg fokus, men har aldri testet det mot ting i slik fart. Ville selvfølgelig forhåndsfokusert, men ville bildene fort blitt ute av fokus i en slik fart?

 

HH

Lenke til kommentar
Hehe, bra innlegg, men nå er jeg usikker igjen. :no:

Hadde tenkt å kjøpe Casio EX-Z40, men har lest så mange innlegg om bildekvalitet osv på det, at jeg nå hadde bestemt meg for ixus 500, men nå vet jeg ikke om det heller :cry:

 

Jeg er ingen fotograf, skal bruke kamera av og til, men det skal være lite og brukervennlig også må det se bra ut. Blir jo bare vanskeligere av å lese dette forum :(

 

Hva blir det du velger til kona di da?

test av Casio EX-Z40: http://akam.no/art.php?artikkelid=6929

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...