Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan setter jeg opp trådløs internet ?


Anbefalte innlegg

Jeg har en Dell Latitude CP, som jeg nå har kjøpt

et D-link DWL-650+, 22 Mbps trådløst PC-Card AirPlus, IEEE 802.11b, PCMCIA

og en D-link DWL-700AP, 11 Mbps Trådløst aksesspunkt Air, 802.1b.

 

Hvordan kobler jeg dette sammen?

 

Jeg sitter å kikker gjennom bruksannvisningen her, men for en som aldri har vært borti dette, hvordan i huleste all verden får jeg fikset dette da?

 

Jeg forhørte meg litt rundt her inne på forumet før jeg kjøpte noe som helst, så jeg regner med at jeg har det jeg trenger, og ikke har kjøpt noe helt annet...

 

Er det noe som trengs vite om den bærbare pc'n min for at noen kan kunne hjelpe meg å forstå dette virvarret?!

 

 

Takk på forhånd:)

Endret av danna
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

D-link DWL-700AP er greitt nok det men vi har fortsatt ikke fått vite hvilken ISP du har eller om du i det hele har bredbånd . Du kaller det for router men dette er da bare et accesspunkt .

 

Om du nå hadde en Router så hadde denne hatt innebygget 4port switch slik at din stasjonære kunne kobles med en ethernet kabel f.eks . Om din ISP leverer router og ikke modem så trenger du minimum en switch i tillegg for at du får opp begge maskinene på nett .

 

Om din ISP ikke leverer router så må du bytte din D-link DWL-700AP til en router f.eks DI-624 fra DLink .

 

DWL kortet installeres smertefritt ved å følge bruksanvisningen til punkt og prikke . Og om accesspunktet er plugget inn så får du opp nett forholdsvis lett så lenge du ikke tuller rundt med kryptering før alt er skjekket 100% .

Lenke til kommentar

Jeg har Tele2 ADSL

 

Jeg har ikke spesielt kunnskap når det gjelder fagord, det eneste jeg vet er at jeg vil få til trådløs internett til den bærbare maskinen min.

 

kanskje jeg må levere noe tilbake av det jeg bestilte og få tilsendt noe annet?

Endret av danna
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...