Gå til innhold

Kjøp av projektor


Anbefalte innlegg

Vurderer kjøp av projektor til hjemmebruk. Valget står mellom to kandidater: InFocus X1 eller BenQ PB6100. Begge disse er SVGA og har stort sett samme tilkoblingsmuligheter. Forskjellene er vel stort sett at BenQ har 3x fargehjul, InFocus 2x. Men InFocus kan stå lenger borte fra lerretet enn BenQ, så eg slipper å henge boksen midt i taket...

 

Noen som har testet begge disse projektorene, og som kan komme med gode argumenter for eller i mot disse? Evt. andre projektorer som er bedre i samme prisklasse (under 10 000,-).

 

Takker for alle svar :D

 

Dionysos :devil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg vil gjerne spørre, har du beregnet langtidskostnaden ved kjøp av projektor? (pærer).

Ca. 3 til 4 år pr. pære, vil eg tenke meg. Da spørs det ikkje om det er like bra å skifte projector isteden for å kjøpe ny pære. Ikkje veit eg. Får ta det som det kommer.

 

Dionysos :devil:

Hvor mye har du da beregnet å bruke projektoren? For jeg har regnet på det og satt med å bruke 1,2pærer i året omtent..

Lenke til kommentar

Nå er vel ikkje levetiden på pærene som er den heilt store problemstillingen her. Projectoren skal brukes til å se en film en gang i blandt, samt til bruk med Xbox'en sånn innimellom. Levetiden på pæra er vel sånn standard (2000 timer eller deromkring) for alle projectorer, så dette er ikkje tema. Det eg er ute etter, er å finne ut hvilke projector som er det beste kjøpet i prisklassen under 10 000,- Med beste kjøpet mener eg bildekvalitet, støy, tilkoblingsmuligheter, regnbue effekt ol.

 

Ser det er ganske lite som skiller InFocus X1 og BenQ Pb6100, så eg rekner med å velge BenQ, da denne har 3x fargehul og dermed teoretisk mindre regnbue effekt. Har også vurdert BenQ PB6200, som er identisk med PB6100 men har XGA grafikk, noe som kun er en fordel om man skal koble til PC'en. Noen som har noen innspill på dette?

 

Dionysos :devil:

Lenke til kommentar

Det spørs helt på bruken din, her er et utdrag fra Projectorcentral:

 

If you plan to use your projector for DVD and television viewing only, the PB6100 is a beautiful and very cost effective option. You get an outstanding DVD picture for the money. However, if in addition you plan to use your projector for computer video games and your computer outputs an XGA signal, then you should opt for the PB6200 in order to match native resolutions. Under no circumstance do you want to live with the compression of the XGA signal into the PB6100's native SVGA display. Also, if HDTV is part of your viewing mix, the PB6200 is also worth stepping up to for the additional resolution. Finally, anyone planning to deploy their projector for part-time presentation use should go for the 6200, as native XGA is the only way to go in the presentation world these days.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...