Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

nettverk oppsett


Anbefalte innlegg

jeg har lyst til å overføre noen dokumenter fra en maskin til en annen og kan ikke bruke diskett eller cd. så jeg må sette opp et nettverk, men har aldri gjort det kan noen fortelle meg det enkelt, men grundig hvordan jeg gjør det for jeg er ny på det området. :hmm:

 

annen info:

har windows XP pro

skal helst settes opp gjennom en router (jensen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

plugg en straight eller rett kabel fra pc til router, så kjører du som nevnt xp sin netverkswizard. Får du ikke kontakt ping den andre maskinen (start->kjør, skriv "cmd" :Så skriver du "ping <ipadressen til en andre pcn>". Får du ikke kontakt må du konfigurere brannmurer

Lenke til kommentar

Den enkleste måten er å gjøre dette lokalt:

 

Start -> Kjør -> cmd -> ipconfig

 

 

Ellers så kan du jo endre IP'n på Start -> Kontrollpanel -> Nettverkstilkoblinger

-> LAN Tilkobling (eller annet navn, SMC, 3Com etc.) Og videre inn på "TCP-IP protokoll" -> Angi IP manuelt, ikke "motta"...

 

:)

Endret av The.Arisen.One
Lenke til kommentar
tror jeg skjønte det, men hvordan finner jeg ip`en til den andre maskinen?

Gå på den andre maskinen se på nettverkstilkoblinger se på den som du har koblet deg til i og høyreklikk egenskaper, Internett protkoll (TCP IP) og egnskaper.

 

Edit. For sen igjen..

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

1. Koble en nettverkskabel fra pc 1 til routeren.

2. Koble en nettverkskabel fra pc 2 til routeren.

3. Kjør nettverksveiviseren på pc 1 til det punktet der den sier at du nå må kjøre den på alle andre pc-er.

4.Kjør nettverksveiviseren på pc 2.

5. Funker det ikke nå må du åpne forskjellige porter, men da må du se i manualen til routeren eller spør andre om hjelp, for dette kan variere frarouter til router.

 

Edit: Pass på at alt står på.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...