Gå til innhold

Bygge PC til overklokking


Anbefalte innlegg

Jeg skal bygge data til lillebror, men desverre har hans lommebok satt meg i den situasjon at jeg må lempe litt på krava et sted.

Så da lurer jeg på hvor ytelsen skal ofres, siden han skal bruke pcen mest til spill.

 

Jeg tenkte meg å kjøpe en billig 2.x intel celeron, klokke den litt og heller brenne resten av budsjettet i et godt skjermkort.

Noen som har synspunkter på dette, og evt hva slags cpu jeg bør velge?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøp Abit NFS-7 Ver 2.0 og en amd athlon xp2500+ barton :yes: Klokker lett opp til 3200+ uten mye dilldall. Hk koster på komplett mellom 600 og 700, cpu ikke mye mer. Billig og Bra ! :w00t:

 

9800 pro koster heller ikke mer en 2000 :love:

Endret av HuzZzla
Lenke til kommentar

Intel prossesoren blir jo like dyr som amd cpu og abit hk tilsammen, så skal du ha et hk til intel cpu å, tro meg, abit nfs-7 vers 2.0 og amd 2500+ er mer en bra nok.

Har det, og radeon sapphire 9600xt fireblade edition, og kjører far cry på 1024*800 oppløsning med alle detaljer på high, uten lagg.

Endret av HuzZzla
Lenke til kommentar
celeron 2.4
abit bh7
= 1095,-

abit nf7-s
xp2500+
= 1223,-

xp`en danker nok ut celeron pga bus og cache.. men hvis jeg bytter ut celeron-prosessoren med en p4 2.6 da? så en til drøyt 800,-
Eneste problemet er at den er ventet inn hos itbutikken innen en uke...eller ett år :hrm:
Lenke til kommentar
IKKE KJØP NOE SOM HELST SOM HAR NAVNET INTEL I SEG :thumbup:

Intel er noe faenskap og noe orntlig dritt!

sats på AMD XP :thumbup:

mye bedre

Morsomper? Jeg ville heller valgt Intel. Dette fordi de er mer stabile og lager langt i fra så mye varme som AMD

Lenke til kommentar

vel.. jeg tror jeg går for en boxed barton 2500+ og et nf7-s kort..

Dette mest fordi begge deler er på komplett, og der har de også et radeon 9800se-kort jeg kan slenge inn i samma pakka og spare frakt. :p Tror uansett ikke jeg gidder vente på om itbutikken.dk skulle finne på å ta inn den p4-brikka igjen.. de er ikke akkurat kjent for punktlighet på det området

Lenke til kommentar

AXDA2600BBOX

 

AMD Athlon XP 2600+ 2.0 GHz, Socket A

333Mhz Bus, 512Kb Total Cache - Retail 535,-

---------------------------------------------------

 

AXDA2500BOX

 

AMD Athlon XP 2500+ 1.83GHz, Socket A

333Mhz Bus, 512Kb, Barton - BOXED 837,-

 

hvorfor er den øverste så mye billigere? pga at den nederste er barton?

Og er den nederste (barton) mye bedre overklokker enn den øverste?

 

edit: blingsa med prisene

Endret av advert
Lenke til kommentar

@ MPX

 

Aopen H600B

Asus A7N8X-X

XP2500Boxed

512MB 3200 Twinmos DDR

Powercolor Radeon9800pro 128MB

 

Ca 5100

 

ANG. celeron, 1.6GHz Duron burde slå en celeron 2.6 uten store problemer, klokker bra gjør den og.

Er en test hos anandtech et sted.

 

XP2500 er overlegen! Klokker du den i tillegg...

Lenke til kommentar

har et raidmax-tower

og 512mb ddr apacher 3200

skal kjøpe powercolor 9800, men kjøper se-utgaven og softmodder litt.

Har litt for lyst på s-ata.. tror du ikke nf7-s er bedre? koster en hundrelapp eller to mer men..

skal kjøpe xp2500+ men som jeg postet over dukket det opp en xp2600+ retail cpu til 535..duger den like bra til spill og o.c. som en barton 2500+ til over 800?

Lenke til kommentar

Først og fremst Anbefaler jeg deg du Kjøper en Shuttle Pc, de er anbefalt for gaming. :thumbup: prisen er rimelig,hvis du bygger en selv.

 

Alternativ 2:

Siden den er mest til spill,bør du velge AMD med mer en 2,5GHz..

Intel`s prossesorer bør du bare kjøpe,hvis lillebroren din har tenkt seg mer enn bare spill! Altså profesjonellt bruk.

AMD kjører mest stabilt med 1 eller 2 programer samtidig, mer gjør at den går tregt og varmen sprenges ut.

Mens Intel`s P4 prossesor kan kjører opptil 8 programer,uten noe problemer.

 

Dell og HP pcer anbefales ikke! :thumbdown:

 

AMD760 eller KT266A

Kjøp enten Abit,Aopen eller ASUS hovedkort.

Radeon 9800 PRO

eller GeFroce FX

1GB Sdram eller 512MB Ddram

Eksta vifter til overklokking

Lenke til kommentar

Gå for en 2500+ du, jeg kan garantere deg at du vil bli fornøyd. Og den er lett og klokke opp til 3200+. På mitt hk ( NFS-7 vers.2,0 ) så gikk jeg bare i bios og satt den som en 3200+ istedet for 2500+. Og voila, nå går den på 2,2 ghz. temp er idle på ca 47 nå i sommerværet, men stiger til 50-51 på load, ( dette er med cool volcano 11+ på 1500 rpm ) Og far cry spilles med alle detaljer på high, og en oppløsning på 1024*800 uten lagg. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...