Gå til innhold

Samsung er sør koreansk vel?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet
hei dere!!

kan noen fort svare meg på om Samsung er sør-koreansk?

lurer

Samsung er koreansk :)

Skjønner ikke vitsen med å drive å si at Samsung er svensk bare for å tulle. Mange som ikke vet at Samsung er koreansk :hrm:

:D

Skrevet

Men fortsatt ingen som har svart? Logisk sett kan man si at Kim Il Sung nok ikke hadde sett ett firma omsette for så mye penger uten å snike til seg litt selv og dermed kjørt dem på ræv, så ja; my guess Sør-Koreansk, definitivt ikke Nord-Koreansk! :)

Skrevet (endret)
Men fortsatt ingen som har svart? Logisk sett kan man si at Kim Il Sung nok ikke hadde sett ett firma omsette for så mye penger uten å snike til seg litt selv og dermed kjørt dem på ræv, så ja; my guess Sør-Koreansk, definitivt ikke Nord-Koreansk! :)

Nord Korea (les: Kim II Sung) får faktisk litt støtte av sør Korea . Regner vel med at noe av dette må stamme fra Samsung konsernet. Grunnen skulle være noe med at sør koreanerene ville støtte sine "brødre" i Nord. Om disse pengene faktisk går til lokalbefolkningen tviler jeg litt på.

Kilde: Et eller annet dokumentar program på NRK.

Endret av EskimoBob
Skrevet (endret)

I tiden rundt "fredssamtalene" mellom Nord- og Sør-Korea ble det overført noen milliarder fra det Sør-Koreanske Hyundai til Nord-Korea. "Takk for at dere kom"-penger som man spekulerer i at Sør-Korea brukte for å "kjøpe" seg Nobels fredspris.

Uansett skjønner jeg ikke hvorfor det skal være så vanskelig å finne svar på noe så enkelt som hvor et firma kommer fra. Hører rykter om det har kommet noe som heter samsung.com

Endret av walter_melon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...