Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer med Firmware til DLink614+


Anbefalte innlegg

Jeg har hatt et nettverk med Telenor ADSL og en Dlink 614+ Ax (2 antenners) router gående i litt over et år. Ved levering kom den med FW:2.10 som raskt ble byttet ut med 2.18. Som var helt ok da den hadde innebygget støtte for DYNDNS.

Dette har virket ganske bra, men med ønske om og få litt kontroll med IP adreseene som deles ut med DHCP byttet jeg til 2.20 og her startet problemene.

DYNDNS.org virket ikke lengere på denne versjonen så jeg gikk tilbake til 2.18.

Men i våres fant jeg fram til 2.27 som jeg hadde store forhåpninger til men der var det flere problemer.

 

* Ca hver annen dag stopper ADSL linje helt opp, modemet har linesync og alt ser ok ut men WAN porten på Dlinken er helt død. Men ved å restarte ADSL modemet (alcatel) kommer linjen opp igjen etter rundt 30-50 sekunder.

 

Er det noen som har kjenskap til en versjon av FW som faktisk virker ok til Dlink614+ ?

 

Pls, gi meg et hint da jeg er lei av å reboote modemet hver eneste dag. Og dette er jo egentlig ikke akseptabelt, Web serveren (Apachen) blir jo borte fra offentligheten hver gang linja går i "sleep".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror jeg har fått samme problemet med min dlink 604, den er ikke trådløs da, og jeg har ikke skiftet noen firmware.

Min er litt i rykk og napp, noen ganger skjer det , og da litt ofte, andre ganger mere skjeldent, og enkelte ganger aldrig.

Endret av Streetcop
Lenke til kommentar
Tror jeg har fått samme problemet med min dlink 604, den er ikke trådløs da, og jeg har ikke skiftet noen firmware.

Min er litt i rykk og napp, noen ganger skjer det , og da litt ofte, andre ganger mere skjeldent, og enkelte ganger aldrig.

---------------- | | ----------------

 

 

 

 

 

AKKRAT det samme problemet her i huset ! Min låser seg når jeg skal åpne/lukke porter..uansett !

Endret av Croyfer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...