Gå til innhold

Flyttbar harddisk


Anbefalte innlegg

Jeg har en stund hatt en harddisk i en flyttbar hd ramme som jeg flytter mellom to maskiner. Etter at jeg installerte windows xp begynte partisjon informasjonen å forsvinne med jevne mellomrom. Det går stort sett greit noen ganger før alt forsvinner. Nå skjedde det nettopp enda en gang. Det var ikke noen viktig info på disken så jeg gidder ikke å opprette dette igjen, men jeg skulle gjerne ha hindret det i å skje igjen.

 

Noen som vet hvorfor det skjer? Noe jeg kan gjøre for å hindre at det skjer igjen? Jeg vet at win xp har en funksjon for å disconnecte usb utstyr. Er det mulig å gi en hd samme mulighet?

 

All hjelp mottas med takk.

 

Uggis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

var det på den flyttbare hd'en at win xp lå?

 

har ikke hørt om lignende ting før, men om jeg skulle foreslå en forebyggende løsning: ikke ta ut hd'en så lenge det er strøm i systemet. trekk ut kontakten til pc'en fra veggen, og trykk på power-knappen (selv om det skulle være unødvendig å gå så langt!)

ide-disker støtter ikke hot-swap, slik som usb gjør (og noen scsi stasjoner)

eller kan det være at du er litt hardhendt med hd'en som du flytter rundt på? kjør scandisk på den, og se hva den sier.

Lenke til kommentar

XP lå ikke på den flyttbare disken. :smile:

 

Jeg er ikke så flink til å skru av maskina nå jeg drar ut harddisken, så du kan ha rett i at dette kan være problemet. Jeg får vel bite i det sure eplet og begynne å skru av.

 

Scandisk fant ingen problemer.

 

Takk for tipsene.

 

Uggis

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...