Gå til innhold

Nytt lydkort, 350-450 kr


Anbefalte innlegg

Hei. Skal kjøpe meg nytt lydkort, i prisklassen 350-450 kroner. Hva burde jeg velge? Hva er- og hva er forskjellen mellom 16bit, og 24bit DAC databredde? Ser at Komplett.no har Creative Audigity ES, og Gainward Hollywood@Home til ~400kr, hvilket er best av disse to? Gainward sitt har høyere samplingfrekvens, men jeg har ingen anelse hva det er.. :ermm:

Endret av iver89
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei. Skal kjøpe meg nytt lydkort, i prisklassen 350-450 kroner. Hva burde jeg velge? Hva er- og hva er forskjellen mellom 16bit, og 24bit DAC databredde? Ser at Komplett.no har Creative Audigity ES, og Gainward Hollywood@Home til ~400kr, hvilket er best av disse to? Gainward sitt har høyere samplingfrekvens, men jeg har ingen anelse hva det er.. :ermm:

ta Gainward Hollywood@Home. har det selv. fet lyd.

 

edit: det var en stoooooooooor feil på kortet da, men det tror ejg var enkelt tilfelle. DET PASSA IKKE I PCI SPORET!!!!

Endret av Natrium
Lenke til kommentar

hmm. leste en test om det kortet:

 

All in all this is a very simple card that makes me think of the integrated sound you usually find on motherboards. The fact is that as far as I know the Envy24 was designed for just that, integrated audio. The simplicity of the PCB, the few inputs and outputs all tell us that we're looking at a low budget solution here.

 

http://www.nordichardware.com/reviews/audi.../index.php?ez=3

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...