Gå til innhold

Ødelagt Secure Digital-kort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har brukt et 256mb Secure Digital-kort i mitt Minolta Dimage Z1 kamera. Det har fungert utmerket, helt til jeg kjøpte en kortleser. Etter å ha brukt kortet i kortleseren ville ikke Z1 godta kortet lenger... Det ser ut som en del systemfile på kortet mangler. Er det mulig å gjenopprette kortet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du bør kunne formattere kortet i kameraet på nytt, da helt nye brikker ikke vil ha disse systemfilene, hva nå disse er. Har i grunnen aldri opplevd et kamera som legger systemfiler på kortet og nekter å bruke kortet hvis ikke filene er der, men så har jeg heller aldri vært borti et Minolta kamera da :)

Skrevet

Nå skjønner jeg litt mer. Er ny når det gjelder digital kamera og minnebrikker. :blush: Noe har skjedd da jeg puttet kortet i kortleseren. Tror ikke jeg bruker kortet i den mer. Er i grunnen greit å overføre direkte fra kamera. Formaterte kortet i kameraet og nå fungerer det igjen. Tak for svar! :dribble:

Skrevet

Så lenge du ikke skriver noe til kortet, eller sletter noe fra det mens det er i kortleseren, skal det ikke ha noen påvirkning på om det virker eller ikke i kameraet etterpå (skal egentlig ikke ha det selv om du skriver, sletter eller formaterer i kortleseren uansett). Tror du trygt kan bruke kortet i kortleseren for å overføre bilder, men formatere og å slette bilder bør du nok gjøre i selve kameraet hvis det viser seg at det fører til problemer for kameraet. Prøv kortleseren igjen... jeg tror det bare er en tilfeldighet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...