do77re Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 Har kjøpt nytt hovedkort Abit AI7 og trenger hjelp med den integrerte nettverksdelen (LAN) porten på hovedkort. har en hubb som jeg ikke kommer inn i. Jeg vil koble meg opp mot dcplusplus som aktiv bruker men blir ikke aktiv kan bare være passiv. alt annet med hovedkortet virker, ingen problemer med andre internett tjenester. Er det noe galt med hovedkortet mitt eller innstillinger med LAN porten. Kan noen hjelpe meg? do77re
Fury Skrevet 27. mai 2004 Skrevet 27. mai 2004 Hvis du er bak en NAT (el. Ruter) må du forwarde en valgt port til din PC som du vil bruke til DC++. Når du er i Passive modus trenger du som kjent ikke det. Er sikkert ikke noe galt med LAN kortet ditt.
do77re Skrevet 28. mai 2004 Forfatter Skrevet 28. mai 2004 jeg har åpnet portene 1412 411 og 412 i routeren min og lagt til en del filters. er det dette du mener med å forwarde?
do77re Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Skrevet 29. mai 2004 hvordan forwarder jeg en port til min pc??? Do77rE
do77re Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Skrevet 29. mai 2004 xp firewall er skrudd av og andre firewall. har brukt dc på min gamle maskin og da virket alt helt bra. hvordan forwarder jeg port til min maskin???
bamsefar Skrevet 29. mai 2004 Skrevet 29. mai 2004 (endret) jeg har åpnet portene 1412 411 og 412 i routeren min og lagt til en del filters. er det dette du mener med å forwarde? For å forwarde porten så må du åpne opp en port som du vil bruke til DC trafikk, det er like greit å åpne den porten som er som default. Tror du må åpne både UPD og TCP for porten. Når du har åpnet den i ruteren så velger du aktiv og skriver inn portnummeret. Etter du har gjort det så må du sette inn ipn til din pc, som den blir sett utenifra. En grei side å finne ipn er Whatismyip.com, så skriver du inn denne i ip boxen og du skal da være good to go. Et lite tips om du ikke har fast ip adresse er å skaffe deg en no-ip konto. Når du har registrert deg, og fått en konto, så laster du ned et program som henter den nyeste ipn til din kontonavn.no-ip.org (f.eks). Hvis du gjør dette kan du skrive inn kontonavn.no-ip.org isteden for din ip adresse. Det er utrolig tungvint å skrive inn ny ip adresse når du skifter, som kan skje i hytt og pine. Endret 29. mai 2004 av bamsefar
do77re Skrevet 29. mai 2004 Forfatter Skrevet 29. mai 2004 jeg har åpnet portene 1412 411 og 412 i routeren min og lagt til en del filters. er det dette du mener med å forwarde? For å forwarde porten så må du åpne opp en port som du vil bruke til DC trafikk, det er like greit å åpne den porten som er som default. Tror du må åpne både UPD og TCP for porten. Når du har åpnet den i ruteren så velger du aktiv og skriver inn portnummeret. Etter du har gjort det så må du sette inn ipn til din pc, som den blir sett utenifra. En grei side å finne ipn er Whatismyip.com, så skriver du inn denne i ip boxen og du skal da være good to go. Et lite tips om du ikke har fast ip adresse er å skaffe deg en no-ip konto. Når du har registrert deg, og fått en konto, så laster du ned et program som henter den nyeste ipn til din kontonavn.no-ip.org (f.eks). Hvis du gjør dette kan du skrive inn kontonavn.no-ip.org isteden for din ip adresse. Det er utrolig tungvint å skrive inn ny ip adresse når du skifter, som kan skje i hytt og pine. det du skriver om å forwarde porter til min pc gjør jeg dette i ruteren? eller er det ikke det jeg har gjort? har jo en gammel pc som det funker på. det funket ikke lenger da jeg byttet maskin. er litt frustrert her...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå