Gå til innhold

Amd 64 vs. pentium


ToLi

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg skal snart oppgradere pcen min. Så jeg lurer på om jeg skal ha 64 bits prosessor eller en ny pentium. Er en 2000 MHz 64 bits prosessor like rask som en P4 3000 Mhz prosessor?

Andre fordeler/ulemper med de to alternativene?

Velkommen til forumet ToLi!

 

spørs hva du skal bruke maskinen til da, hvis du kan si oss det så blir det lettere for oss og hjelpe deg med hvilke prosessor som passer deg best...

Jeg liker personlig AMD 64 best...

Endret av Nexor
Lenke til kommentar

Det er her folk aldri blir enige da men.

Skal du kjøpe nå, innen en mnd, så kjøp en P4 NorthWood og et i875 hovedkort. Stabilt, raskt og velprøvd. A64 er litt for "ferskt" enda. Skal du derimot drøye til over sommern bør du ta en titt på de nye A64 i Socket 939 format på Nforce3 250Gb chipset. Ryktene skal ha det til at disse etterhvert skal få Dual Channel minnekontoller også :thumbup:

 

;-S

Lenke til kommentar
Ryktene skal ha det til at disse etterhvert skal få Dual Channel minnekontoller også :thumbup:

 

;-S

Ryktene? Har ikke AMD bekreftet at socket 939 skal få dual-channel for lenge siden a?

dual-channel er vel en av grunnene til at de lager socket 939?

Lenke til kommentar
Hvis du kjøper A64 så for all del hold deg unna via chipset. Da blir det som og tippe lotto om minne brikken virker.

Tja, trenger ikke å være det, man bare følger den geniale guiden som er satt opp av Jag. Tråden er satt sticky i denne katalogen.

 

En tommelfinger regel er at Twinmos sjeldent funker og at det er lite/ingen problemer med corsair.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...