Gå til innhold

Øvre klokkegrense uavhengig av temp?


Anbefalte innlegg

CPU: P4 2,4 NW

 

Jeg har nå, som sagt tidligere på forumet, fått opp vannkjøling.

 

Jeg var svært skuffa i starten, da jeg merka meg at temp på CPU nesten var uforandret. En oppdatering av BIOS fikset dette, og den viser nå idle 30, load 33.

 

Temp er dermed ikke lengre et problem når jeg klokker.

 

Det jeg da lurer på, er hva bestemmer den øvre grensen for klokking?

 

Jeg kommer såvidt inn i windows med FSB@155 før den restarter seg.

Kommer inn med FSB@154, men 3DMark klikker etter kort tid.

Får kjørt igjennom 3DMark uten probs, med FSB@153.

(Vcore@1,550)

 

Er det noe som helst jeg kan gjøre for å få høyere frekvens uten å måtte kjøpe ny HW ?

Endret av Vaffelkake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

joda, har prøvd dette også. Men er litt usikker med VCore, da VCore viser langt fra det jeg har satt den til, både i windows og BIOS.

 

VCore er satt til 1,550, men i windows viser den mellom 1,44 og 1,49. Det har sikkert ingenting å si hva den viser, men heller hva du stiller den til, eller ?

Lenke til kommentar
sette opp Vcore? maks er vel rundt 1,7 på en pentium... mulig jeg surrer litt...

1,7 ?! Dæven. I FuzzyLogic som følger med HK, kan jeg kun stille opp til 1,650. BIOS derimot, kan jeg stille til 1,850.

 

Jeg trodde det begynte å bli farlig med 1,575 jeg, men sikkert jeg som har misforstått.

Lenke til kommentar
hovedkortet har litt å si også. jeg hadde MSI 845PE MAX2, eneste minus var lite valgmuligheter i bios.

jeg har p4 2,66ghz (533 fsb)..har samme hovedkort som deg,og mitt setter ram'en tilbake til 310mhz(eller no) over 3 ghz..ram'en er pc3200,altså 400mhz..så må være hovedkortet som ikke takler dette,åssen ordner jeg det med dette hovedkortet?

Lenke til kommentar

> Terje82 > Hvordan du klarte det, er et mysterie for meg. Jeg får ikke startet PCn med VCore på _mer_ enn 1,650. Så jeg får klokka CPU til 2,9, men der er den USTABIL! Windows kjører såvidt ok, men skal jeg prøve å starte 3DMark, skrur den seg av.

 

Jeg har MSI 845MAX med nyeste driver.

Lenke til kommentar

rundt om 36 load.

 

Det som irriterer meg er at jeg ikke får klokket høyere :p Det kan jo være det er noe annet enn får lav VCore som gjør at jeg ikke kan klokke lengre ?!

 

MEN; finnes det noe datablad eller slikt på nett for P4 2,4 NW som har en sammenheng mellom frekvens og VCore ?

Lenke til kommentar

hvis den slår seg av når du bare øker volten til 1.65 kan jo det tyde på at den blir varm, men 36 grader er ingen ting. min var 39C @3.4

men det varierer jo fra cpu til cpu hvor langt den kan klokkes.

har du prøvd å sette slappere timings på minnet?

Endret av Terje82
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...