Gå til innhold

Via c3 og Mikro atx hovedkort


Anbefalte innlegg

Tenkte kjøpe et mikro atx kabinett og hovedkort til en server som skal være lydløs (dvs uten vifter og hd i silentdrive).

 

Har sett på "fiolinisten", og lurer på om det er noe alternativ til en c3 prosessor hvis man ikke vil ha vifte på kjøleribben. Har jo hørt at c3'en ikke er spesiellt rask. Har selv en celeron 800 som "nesten" kan kjøres uten vifte, men holder man på med noe krevende en stund blir den for varm. Noen som har prøvd de nye tualatin versjonene av celeron uten vifte?

 

Kabinettet som de foreslår er ikke helt lett å få tak i, men skulle gjerne hatt noe lignende (mikro atx og ikke helt firkanta), noen forslag?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen som har prøvd å klokke ned celeron tulatin for å se om man kan kjøre uten vifte på den.

1200 eller 1300 på 1000mhz f.eks..vet ikke men jeg tror jeg skal bestille og skjekke opp dette.

Eller Duron 1300 og klokke den ned til 1000mhz. fremdeles vil vel disse yte mer enn VIA c3 933mhz?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-12 09:28, Gega skrev:

Er det noen som har prøvd å klokke ned celeron tulatin for å se om man kan kjøre uten vifte på den.

1200 eller 1300 på 1000mhz f.eks..vet ikke men jeg tror jeg skal bestille og skjekke opp dette.

Eller Duron 1300 og klokke den ned til 1000mhz. fremdeles vil vel disse yte mer enn VIA c3 933mhz?


 

Kjører selv celeron 800@1120 med kun en papst 12 db vifte og det er jo ikke tualatin engang, så hvis ikke kabinettet er alt for varmt bør det jo funke.

 

Kan bli et problem å klokke ned en celeron under default siden du da må kjøre fsb'en under 100MHz og få problemer med agp/pci divider. Asus TUSL2-C som jeg har lar meg bare ha agp på 1 og pci på 1/2 under 100MHz FSB. Mulig du må ned på 75-80MHz FSB.

 

Quote:


On 2002-04-12 10:46, Xell skrev:

In-Win kabinettet som er anbefalt er å få kjøpt på Komplett:


 

Takker, får håpe de har den på komplett i Møllergaten sånn at jeg slipper frakt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...