_Mag_ Skrevet 26. mai 2004 Skrevet 26. mai 2004 (endret) har en 750\150 kbit linje fra canal digital (kabel tv). for å dele denne linja mellom to pc'er så bruker jeg en slik router http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=116319&cks=PRL det som er problemet er at når jeg spiller enemy territory så detter plutselig linja ut. når dette skjer går jeg ut av spillet og då prøver jeg å komme inn på en nettside og det går i løpet av 10-15 sek, altså når jeg kommer inn på nettsiden er linja tilbake igjen. dette skjer ca en gang i timen. hva kan dette være? noe med routeren? håper på hjelp edit: dette begynte å skje for ca 1 uke siden Endret 26. mai 2004 av _Mag_
Aurelius Skrevet 26. mai 2004 Skrevet 26. mai 2004 Sjekklisten: Har du deaktivert autodisconnect i Windows? Har du deaktivert autodisconnect i selve routeren? (noen har dette) Sjekket at ikke strømsparing for nettverkskortet ditt ikke slår inn? Sjekket din datamaskin for virus eller trojaner? Oppdatert nettverksdriverene dine? Installert nyeste patcher fra MS update? Jeg hadde samme problemet, men det var et virus som forårsaket dette. Den fyller ut kapasiteten til linja slik at den porten du bruker stenger seg selv til slutt. Men port 80 til surfing fungerte fint. Etter en reinstall funket alt perfekt. Håper noe av dette kanskje hjelper.
_Mag_ Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Skrevet 26. mai 2004 takk for hjelpen. skal sjekke ut de tingene når jeg kommer hjem senere i dag
_Mag_ Skrevet 27. mai 2004 Forfatter Skrevet 27. mai 2004 tok en virus scan og fant 3 filer som hadde virus. (tok lang tid) nå ser alt ut til å virke igjen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå