Gå til innhold

Gjelder garantien på det gamle eller det nye?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk for en liten tid tilbake et skjermkort i erstatning for et defekt Ati97Pro kort fra Psdata. Er det noen som vet om garantien på det nye kortet Ati98XT gjelder fra når det første kortet ble kjøpt eller om dette får en egen garanti periode?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får ikke ny garanti når du får et nytt kort nei, garanti perioden gjelder fra du kjøpte første vare.

Skrevet
Du får ikke ny garanti når du får et nytt kort nei, garanti perioden gjelder fra du kjøpte første vare.

Er du helt sikker på dette? Gjelder ikke garantien fra varens overtakelse eller noe i den dur? I såfall vil garantien starte på nytt ved en ny vare.

Skrevet

Jeg vet at ved reperasjoner av forbrukerelektronikk er det 6 mnd. garanti på reperasjonene. Jeg vil tro det samme gjelder ved produkterstatninger.

Skrevet
hei ostepopp

har desverre ikke noe direkte svar på om garantien fornyes når du får et erstatningsprodukt, men jeg mener bestemt at [u]reklamasjonsretten[/u] fornyes.

når du kjøper et skjermkort har du 5 års reklamasjonsrett.
byttes det etter 2 år grunnet "mangel" (dvs defekt), så har du nye 5 års reklamasjonsrett på det nye erstatningsproduktet.

dette fordi skjermkortet er ment for å vare lenger enn 2 år, og da er reklamasjonsretten = 5 år.

(i Norge opererer vi som kjent bare med 2 og 5 års reklamasjonsfrister)

du kan også muligens sjekke med ATI om det fremdeles foreligger en garanti på produktet fra produsenten, på denne hjemmesiden: [url="http://mirror.ati.com/support/rma/index.html"]http://mirror.ati.com/support/rma/index.html[/url]

sakset fra ATI.com :
"The warranty term depends on the product. RADEON 7000 and newer products have a three year warranty. DV Wonder cards have a two year warranty. The Remote Wonder has a one year warranty. All other ATI products have a five year warranty."

...men UANSETT så har du norsk reklamasjonsrett, om du har hatt det nåværende produktet i mindre enn 5 år.

mvh
ost
Skrevet

Garantien på det nye produktet starter fra når du fikk det (ikke fra det gamle).

Så det er nok full garanti og reklamasjonsrett på produktet ditt....

 

Dette er vanlig praksis ved byttet av defekte produkter mot nye .....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...