Ellingsen Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 Jeg her snekkra sammen ett lite forum på siden min, jeg lagrer alle poster med now() i databasen, når jeg henter dette ut fra databasen blir det seende ut som omtrendt dette: 2004-05-20 20:22:17 Er det noen måte og omskrive dette til f.eks 03. mai 2004 kl. 04:56:00 ???
sim Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 Ta og sjekk ut date()-funksjonen og strtotime()-funksjonen. Vet ikke om det er mulig å få mai, men her er iallefall et eksempel. date("d\. M Y \k\l\. H i s", strtotime($databaseverdi)
Akke Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 Det letteste er å gjøre det i spørrina. eks. "select DATE_FORMAT(dato, '%d.%m.%Y') as dato, felt2, felt3 from tbl" Hva bokstavene betyr finner du på mysql.com
Ellingsen Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Skrevet 24. mai 2004 Hmm, må jo være mulig og sette inn f.eks if($M==01) { $m = jan } elseif($M==02) { $m = feb } osv. Men det forutsetter at jeg henter ut date(M) og setter den til variablen $m ... Hvis du finner ut hvordan jeg kan få til det så skrik ut Takk for hjelpa!
sim Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 (endret) <?php $maaned = array("Januar", "Februar", "Mars", "April", "Mai", "Juni", "Juli", "August", "September", "Oktober", "November", "Desember"); $resultat = $maaned[(date("n", $databasedato) - 1)]; echo $resultat; ?> Endret 24. mai 2004 av sim
???????? Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 $maaned ? skriver du norske koder, så bruk også æøå - $måned PHP er ASCII basert og det er ikke noe problem å bruke variabel navn med æøå.
sim Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 $maaned ?skriver du norske koder, så bruk også æøå - $måned PHP er ASCII basert og det er ikke noe problem å bruke variabel navn med æøå. Ok, skal huske på det. Har vel muligens gått med en vrangforestilling om at man egentlig ikke bør bruke æ, ø og å, når man programmerer. Hvorfor jeg har trodd dette, vet jeg rett og slett ikke.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå