Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk-Grønn amatør spør

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg ser nå at testen på Barbara nesten er et år gammel. Kan det bety at prisene rett og slett har gått såpass mye ned siden da?

Det jeg vel egentlig lurer på da er om noen har tips til gode alternativer til 3com. Da jeg fikk vite at denne var produsert i Israel, avbrøt jeg orderen umiddelbart. Takk Ender for at du gjorde meg oppmerksom på dette!

Endret av Williams
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Berre kjekt å opplysa deg Williams :)

Prisane på trådlaust nettverksutstyr har rast ganske kraftig siste året ja.

Ein endå billegare og kanskje like god (?) wlan-router er D-Link DI-624+. 695 kr hjå Netshop.

Har ikkje sjekka political correctnessen til D-Link :p

Skrevet

He he det skal ikke være lett! D-link produseres i USA.... Det er ikke helt enkelt å være politisk korrekt i disse dager :roll:

Vet ikke hva som er verst av Israel og USA, det går vel egentlig hånd i hånd.

Men den D-linken du oppga virket jo grei den. Allikevel ser det ut til at jeg dermed er tilbake til start. Så vidt jeg kunne forstå, har den bare mulighet for 1 trådløs tilkobling. Er det riktig observert?

Skrevet

USA er ikkje stort betre nei :roll:

No er eg egentleg ganske grøn sjølv på trådlaust nettverk, men eg trudde at det var standard at mange klientar kunne kobla seg opp mot same router? Dette må nokon med betre peiling enn meg svara på..

Skal kjøpa meg router og kort sjølv om nokre veker så dette hadde det vore kjekt å få svar på.

Skrevet
USA er ikkje stort betre nei :roll:

No er eg egentleg ganske grøn sjølv på trådlaust nettverk, men eg trudde at det var standard at mange klientar kunne kobla seg opp mot same router? Dette må nokon med betre peiling enn meg svara på..

Skal kjøpa meg router og kort sjølv om nokre veker så dette hadde det vore kjekt å få svar på.

Ja opp til 254 (255?) klienter kan koble seg på en vanlig router..

for å få flere må du ha støtte for flere IP-serier.

Skrevet

254... Jeg håper for guds skyld at sikkerheten på disse billigste routerene greier å holde ihvertfall 253 av disse ute :D Da virker det som om all tvil er skjøvet til side;

1. stk router ca 700kr

1 stk nettverkskort ca 400 kr

Dette skal gjøre susen både i mitt eget og i de fleste andres oppsett for en billig penge?

Takk til alle, denne tråden har om ikke annet vært svært lærerik for meg!

Skrevet

400,- for et nettverkskort? Er det trådløst, da? For 400,- hadde vært litt mye for et vanlig nettverkskort, syns jeg...

Ellers, bare hyggelig å hjelpe, og lykke til med oppsettet.

Skrevet

Nettverkskortet er trådløst ja. Ble anbefalt et på Netshop, husker ikke helt navnet på det i farta.

Takk for lykkeønskningene, det er vel ikke helt usansynelig at jeg dukker opp her igjen når det hele skal installeres...... ;) Utifra de trådene jeg har lest her ser det ut til at ingen møter de samme problemene ved intalleringen av trådløse nettverk. Men det kan da ikke være allverden når alt kommer til alt......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...