qohf Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 Jeg og vrengtpolvott har startet en HL2 mod: Jeg skriver handling(kan også modellere), og han er mapper og vil kanskje også lage noen modeller. Vi har som mål å lage en MOD med GOD historie, og også prøve noen nye virkemidler innen spill. Vi er aktive på Anime.no forumet(jeg heter RHex der). Vi trenger flere på laget, og da spesielt: Noen som er gode med lyd(effekter, musikk osv). Noen til å moddelere og lage teksturer. Webmaster. Noen som er god med Photoshop og kan lage logo, artwork osv. Scripter Mapper. Evt, annet etterhvert som det trengs. Hvis du vil være med må du gi eksempler på noe av arbeidet ditt, være villig til å bruke litt tid på dette, og kunne holde det du lover. Kan selvfølgelig ikke røpe mye av historien til ikke-medlemmer, men jeg kan garantere at den blir god. Er det noen som har litt serverplass å gi bort til noen stakkarer som ikke har så alt for mye grunker?
Stig_W Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 Er dette et hobby prosjekt eller vil dere gjøre det kommers? Bare lurer, da jeg selv har drevet med en del freelancing for Squaresoft, siste jobben jeg hadde der var texture art for det kommende Final Fantasy XII. Jeg er mest intressert i å tjene penger på det jeg gjør, men er villig til å jobbe gratis om jeg faller for prosjekter. Send meg en PM med detaljer om nødvendig...
qohf Skrevet 24. mai 2004 Forfatter Skrevet 24. mai 2004 Antar du fikk PM`en...? Nei, det blir vel hobbyprosjekt. Men jeg har allerede lagt mye tid inn i historien og detaljer fra den, så jeg må si at jeg nok kan legge litt penger i prosjektet hvis nødvendig. Hvis DU som leser dette er intressert, eller kjenner noen som har skills som ville komme godt med, så si ifra!
ZeZar is BACK Skrevet 24. mai 2004 Skrevet 24. mai 2004 Hmm, om jeg ikke hadde jobber på en mod fra før av. men dere må vel spørre på HL2 forumet regner jeg med, og sannsynligvis må du ut med historien ;D
qohf Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Skrevet 25. mai 2004 Heh, det blir vel til at jeg må på HL2 forumet ser det ut til ja! Mod`en er i en parallel middelalder, det blir magi med i den(Havoc gir så mange muligheter:evil:), vampyrer og eldgamle profetier.
Stig_W Skrevet 25. mai 2004 Skrevet 25. mai 2004 Fikk PMen ja... Jeg er sinnsykt travel for tiden, men om dere ikke finner andre innen kort tid skal jeg se om jeg kan få tatt meg tid til å bidra med textures så ofte jeg kan....men blir d til at jeg blir med på prosjektet tar jeg det som en selvfølge at dere røper litt mer enn det jeg fikk i PMen...
Stig_W Skrevet 25. mai 2004 Skrevet 25. mai 2004 Fikk PMen ja... Jeg er sinnsykt travel for tiden, men om dere ikke finner andre innen kort tid skal jeg se om jeg kan få tatt meg tid til å bidra med textures så ofte jeg kan....men blir d til at jeg blir med på prosjektet tar jeg det som en selvfølge at dere røper litt mer enn det jeg fikk i PMen...
qohf Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Skrevet 25. mai 2004 Ja, jøss da! Hvis du blir med skal du få et designdokument. (Må legge til at jeg ikke er ferdig med det enda)
ZeZar is BACK Skrevet 25. mai 2004 Skrevet 25. mai 2004 Må spørrre, hvorfor lage designer dok? Ok til spill, men modder? Hva er vitsen? Der tar man ting en og en, og finner på nytt hele tiden Men vet ikek så godt, men har personlig dårlig erfering med DD (Designer Dok) Btw, sjekk halflife2.com eller noe, gamedevs.com kan du også sjekke !!
GeCcO Skrevet 25. mai 2004 Skrevet 25. mai 2004 Hva skal mod'en handle om da? Lagbasert, Coop, Singelplayer ? Jeg liker alltid å få vite hva mod'en går ut på, om det er noe som kan slå ann og er noen som interesserer meg før man slenger seg med. Nøkkelordet(-ene) her er: Få ut mer info.
qohf Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Skrevet 25. mai 2004 Den er singleplayer, og foregår i en alternativ middelalder. Blir egentlig ganske rollespillaktig med folk som holder seg på laget ditt osv. Hovedpersonen kommer hjem fra krig, og finner forloveden myrdet. Han får høre av den lokale Children of Light garnisonen at det åpenbart er vampyrer som står bak... Han legger ut for å ta hevn! Men... Masse overaskende vendinger, profetier som går i oppfyllelse osv. Vil ikke røpe for mye, siden det blir vanskelig å lage overraskende vendinger når jeg har røpet hele historien allerede:-) Skal love at det blir både skumle og storslåtte øyeblikk. Håper å ha litt concept art klar om ei uke eller så.
qohf Skrevet 25. mai 2004 Forfatter Skrevet 25. mai 2004 Må spørrre, hvorfor lage designer dok?Ok til spill, men modder? Hva er vitsen? Der tar man ting en og en, og finner på nytt hele tiden Men vet ikek så godt, men har personlig dårlig erfering med DD (Designer Dok) Btw, sjekk halflife2.com eller noe, gamedevs.com kan du også sjekke !! Må ha det skrevet ned for å holde styr på plottet vet du! Dermed vet alle på laget hva som er rammen rundt mod`en.
ZeZar is BACK Skrevet 25. mai 2004 Skrevet 25. mai 2004 Mhm, men er det ett DD? Trodde DD var en liste over alle features du skal ha med i modden ? Anyway, samme det, drit i det!! Høres veldig bra ut, ikke MP? Men middelalder? Like Siege modden til BF? Den var litt kul, men sånn FPS veiw pleier ikke være noe spess bra med sverd osv Når vil dere evt ha en hjemmeside klar? Og hvor?
Prowl Skrevet 25. mai 2004 Skrevet 25. mai 2004 FPS med sverd(middelalder) er jo konge det da.. f.eks Morrowind, eller eldgamle Dagger Fall.
qohf Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Skrevet 26. mai 2004 Håper å få serverplass på Halflife2.net! Joa, DD er en liste over alle features som skal være med, og siden historien er en feature så.... :!: Husker dere thief? Funket bra i førsteperson d... Men jeg tror ikke HL2 Engine er låst som fps. Mener det skal være mylig å få tredjepersons view..? Om ikke annet kan man jo plassere et svevende security camera over hodet på hovedpersonen! Prowl har fått en kort gjennomgang av historien og kan sikkert bekrefte at den funker. Som dere skjønner prøver jeg å gjøre dere gal av lengsel etter å få spille mod`en selv!
sfRoyal Skrevet 26. mai 2004 Skrevet 26. mai 2004 Thief 1 var genialt I Half-Life 2/Source kan du bruke både 1. persons, 3. persons og flue på veggen hvis du vil det. Vil bli stilig å se hvordan magien (og kanskje spyd, pil og bue, sverd osv) virker med Havoc motoren til HL2. Er historien så og si ferdig?
qohf Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Skrevet 26. mai 2004 Jeg har hele historien klar i hodet, men bare første episode er puttet på papiret ennå... Satt og skrev til kl 1 i natt! Tenkte bue og armbrøst og noe av magien skulle være førsteperson, og sverd og andre deler av magien i tredjeperson. Havoc gir så utrolig mange kule muligheter! Har tenkt at hovedpersonen skal bli rimelig Godlike etterhvert... Men så skal han kjempe mot rimelig kraftige motstandere også. Mot slutten av spillet blir det ihvertfall et slag av den gamle gode typen, med langbueskyttere og spyd og magi og hele pakka!
ZeZar is BACK Skrevet 26. mai 2004 Skrevet 26. mai 2004 Hmm, høres gøy ut, og JA, du er temmelig god til å få folk irriterte, rettere sagt nyskjerrige ... Nå ble iallefall jeg det Men det er endel ting du bør ha, fex mange fiender, slakting, items, ikke skifte for mye fra 1st til 3rd person view osv ... Joa, thief var bra, likte ikke Morro så mye men... Og så har vi PVK... Pirates, knights and Vikings, modden til Half Life. Den er faktisk temmelig gøy, men der er endel skyting der da ... En ting til, skal du ha kjøretøyer? Fex rambukker, catapulter osv? Hadde vært noe, eller lage MP med dette, tenk om du fikk noen servere, geniale kamper da, 16 mor 16 i ett hett Middle age slag |!!!
Jarbra Skrevet 26. mai 2004 Skrevet 26. mai 2004 Historien høres helt identisk ut som 'Bram Stokers Dracula'.
qohf Skrevet 26. mai 2004 Forfatter Skrevet 26. mai 2004 Historien høres helt identisk ut som 'Bram Stokers Dracula'. Det er bare begynnelsen.... Katapulter var en bra ide! Skal sette meg til å lage en modell med engang!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå