Cerb Skrevet 21. mai 2004 Skrevet 21. mai 2004 Eg og ein kompis har lyst å bygge nett i sammen, det er bare det att han bor ca 3 km vekke fra meg , og dette kan høres dumt ut men går det ann å sette opp trådløse nettverks punkt og slikt over slike avstander?
TheBoz Skrevet 21. mai 2004 Skrevet 21. mai 2004 Eg og ein kompis har lyst å bygge nett i sammen, det er bare det att han bor ca 3 km vekke fra meg , og dette kan høres dumt ut men går det ann å sette opp trådløse nettverks punkt og slikt over slike avstander? Ingen problemer. Alt du trenger er to AP`er, to ankel antenner og kabel. 3 km er ikke spesielt langt for trådløst nett, men du må ha 100 % fri sikt, ikke noe i veien. Antennene må "se" hverandre. Du må regne med å legge i noen kroner, men om du velger riktig så trenger det ikke å bli så utrolig dyrt! Antenner kan du jo bygge selv også om du er litt hendig, ved hjelp av blikkbokser e.l.
Cerb Skrevet 21. mai 2004 Forfatter Skrevet 21. mai 2004 Då har eg eit problem , vi ser ikkje akkurat kvarandre
FX Skrevet 21. mai 2004 Skrevet 21. mai 2004 det er mulig å sete opp en melom stajoner i melom, hos noen man kjener eller no men det blir ikke biligere akurat men vis du vikelig vil nå fram uten fri sikt så kar det an å få tak i forsterkere med dete er selfølkelig langt over det som er lov i norge da http://www.teletronics.com/amplifiers24ghz8wattout.html men det er 80 ganger hva som er lov i norge da
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå