Gå til innhold

Trenger hjelp til å åpne porter


Anbefalte innlegg

Jeg trenger hjelp med å åpne porter i min router/firewall. Det har seg nemlig slik at jeg ikke kan mekke server i noen spill, dersom jeg spiller på internett. Det vil si, serveren starter, men ingen kommer inn. Dette skyldes da at en eller flere porter i min router/firewall er lukket, slik at den stenger av all trafikk til PC'en min. Det jeg trenger hjelp til er altså å åpne disse. Jeg fikk "logget meg inn" på routeren via hjemmenettverket, og her er et skjermbilde av slik det ser ut:

router.gif

Hva er de forskjellige punktene til? Skal private IP være til routeren? Jeg har nemlig samme IP som alle andre i nettverket. Hvor skriver jeg inn hvilken port som skal åpnes? Hva er forskjellen på TCP og UDP?

Kan noen hjelpe meg med å finne ut hvilke porter jeg må åpne? Har bl.a. hatt problemer med Halo og SC: Pandora Tomorrow.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du gjør her er å gå inn på den siden du har tatt screenshot av, merke av for "enabled", skrive inn navnet på f.eks. spillet,

"PrivateIP" skal være den ipen maskinen din har på det lokale nettverket,

"protocol type" er hva slags type port som skal åpnes(du kan lage 2 forskjellige hvis du ikke vet om du skal åpne TCP eller UDP.).

"Private port" er porten serveren på maskinen din bruker, f.eks. 27015 i CS, "Public port" er den porten de utenfra skal koble seg til, vanligvis greit å ha den samme porten som private port.

Merk av for "Always".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...