Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Mister forbindelsen til internett.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i de siste dagene slitt med at jeg mister forbindelsen til internett veldig ofte.. Norn ganger går det ikke en gang 5 minutter før jeg mister forbindelsen. Eneste løsningen jeg har funnet er å restarte modemet og enable nettverksforbindelsen igjen.

Bruker ett onboard nettverkskort til ett Asus A7N8X, 3com router og ett standard alcatel modem i fra Telenor.

Har også ZoneAlarm firewall på..

Så mitt spørsmål er jo da, hva er det som er årsaken til at jeg mister internett forbindelsen min? Hva kan jeg gjøre med dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

det kan jo vere zone alarm, viss du noen ganger har trykke nei til internetexplorer da den spørr om lov.. mene du har ikke adsl, og har installert et oppkoblings program. for det kan klikke med enkelte operativ system.. dersom du kjører windows ME exempel det har jeg opplevd selv på en gammel pc.

du så bare modem så..

Endret av SmileHappy
Skrevet

Trenger ikke noe innloggingsprogram når man har router, så det er det nok ikke.. Og ZoneAlarm har jeg brukt i over ett år nå uten noen problemer i det heletatt, ikke bruker jeg IE heller ;)

Og ja jeg har ADSL..

Skrevet

kamerat av meg sliter med det samme.. Prøvd reinstall hos ham, men til ingen nytte...

Telenor sa det hadde noe med oppgraderingene av nettet og gjøre... Så de sendte ham ett nytt modem + en returboks og nå funker det... Rare saker.. Sikkert et "gammelt" modem eller noe...

Skrevet

Abbonomanget mitt er vel 2-3 år elns..er ikke helt sikker faktisk :dontgetit: Kunne jo prøvd å ringe.. Tror ikke det er no software, har kjørt både virus scan og adaware++ Til ingen nytte...

Skrevet
..........ett standard alcatel modem i fra Telenor..........

:roll:

:blush: Skylder på at jeg kun har en linse på meg...

Uansett, har du hatt det modemet lenge?

Jeg hadde Telenor for en stund siden, sleit med at jeg ble kastet av nettet med ujevne mellomrom.

Sa ifra til telenor og de sendte meg en IP og Subnettmaske jeg skulle bruke. Etter det så hadde jeg aldri noen problemer...

Skrevet
:blush: Skylder på at jeg kun har en linse på meg...

Så fett!!! Jeg og... Får ikke lov av optikeren å bruke 2, fordi jeg har "gnagsår" på undersiden av øyelokket på høyreøyet! :woot:

Skrevet
ring du... Eller du kan jo sjekke hjemmeisdene dems og muligens sende dem en meijl.... Kanskje ca. 753892 NOK billigere.. ;)

Har de fortsatt den support "chatten"? Der fikk jeg svar rimelig kjapt... Men da trenger du jo et fungerende nett...

OT: Mac-Gyver: det hørtes ikke bra ut med gnagsår på øyet!

Skrevet

Har også hatt noen merkelig tap av forbindelse (Telenor) de siste ukene. Har router, men den har ikke vært endret på på flere måneder. Man mister kontakten (LANet funker helt fint, så er ikke routeren) og man er uten forbindelse i alt fra noen minutter til en time. Veldig irriterende. Har hatt ADSL i et år eller noe, og kan ikke huske å ha opplevd dette tidligere. Kanskje det er en bieffekt av oppgraderingene som telenor holder på med.

En merkelig ting er at man ser ikke ut til å miste forbindelsen til folk man laster ned fra på DC.....så eg begynner å lure. Både surfing og ping-ing funker ikke når dette skjer.

Skrevet

Hmm.. Ser nå at når jeg mister forbindelsen så blinker det ikke i Link/act på routern.. Det vil jo da si at det er noe med modemet, right? Modemet selv står der og blinker som om alt skulle vært normalt.. Er det da router eller modem det er problemer med? :hmm:

Skrevet

Ja, er det flere som har problemer med telenors nett nå ?

Jeg befinner meg i Trondheim (Byåsen), og vi her i kollektivet har hatt masse problemer med nettet nå de siste dagene. Vi har også plutselig fått 2 Mbit i stedet for 1, som egentlig skulle ha skjedd for lenge siden. Driver Telenor å oppgraderer linjene eller noe ? Switchen og den trådløse routeren har ikke vært rørt på flere måneder, men plutselig nå er det masse feil. Det virker som om det bare er en om gangen som har internett av oss. Så nå sitter jeg heldigvis her med nett, mens de fem andre furter :p

Men det er vel ikke lenge til jeg mister nettet igjen, mens noen andre her kommer på. Selv om jeg ikke akkurat er noen guru med nettverk, kan jeg min del, men nå skjønner jeg ærlig talt ikke bæret. Har gått over alle innstillingene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...