Gå til innhold

Problemer i XP Pro


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har installert XP Pro for et par dager siden, og har møtt på noen problemer. Alt tyder på at det er et virus, men jeg har ingen anelse hvordan jeg skal fjerne det. Jeg har kjørt Norton Antivirus 2004 scan, og den fant ut at jeg hadde W32.Blaster og W32.Blaster.C... Jeg har klart å fjerne C-viruset ved hjelp av guider på norton sine sider. Problemet er når jeg laster ned FixBlaster programmet kommer det at jeg ikke har administrator-rettigheter til å kjøre filen. Jeg er da administrator, og eneste bruker på maskinen, så ejg skjønner ikke hvorfor jeg ikke får den installert?!

 

Noen tips?

 

EDIT: Jeg får heller ikke installert noe fra windows update pga jeg har gale tidsinstillinger på kontrollpanelet(?)

Endret av Chester
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter en del prøving og litt feiling på en rekke maskiner med virus (ikke mine maskiner) så har jeg funnet en favoritt-metode som ikke har sviktet så langt:

 

1. boot opp i "sikkerhetsmodus med nettverk".

2. gå på housecall.trendmicro.com og scan for virus.

3. Hvis ikke installert: gå til lavasoft.de, last ned og installer Ad-aware og scan med den.

4. Windows Update. Få ned alle oppdateringer som er sikkerhetsrelevant.

Lenke til kommentar

1: du må slå av systemgjenoppretting.

2: drep prosessen(e) som har relevanse med sasser

3: installer sikkerhetspatch WindowsXP-KB835732-x86-NOR.EXE (hvis du har norsk windows... WindowsXP-KB835732-x86-ENU.EXE hvis du har engelsk).

4: drep med symantec's sasser removal tool OG microsofts.

 

Ang. windows update så sørg for at du har en brukerkonto med adminrettigheter og still inn dato og klokkeslett slik at det stemmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...