Gå til innhold

Problemer etter formatering


Dahl

Anbefalte innlegg

Heisann!

Nylig formaterte jeg harddisken på maskinen min, etter at den ahdde vært treg i en lang stund.

Nå har jeg store problemer med å endre skjerminnstillingene.

Jeg kan kun velge mellom 2 og 16 farger, og kan kun ha oppløsning på 640x480.

Desutten flimrer skjermen, særlig når jeg ser på bilder.

Jeg har selvfølgelig prøvd å installere de nysete driverne til skjermen min (Compaq MV740), uten hell.

Har også prøvd Compaq support, men de gir meg bare beskjed om å installere driverne på nytt, noe jeg nå har gjort 4-5 ganger... :roll:

Jeg tenkte på at kanskje det ville hjelpe å oppdatere driverne til grafikkkortet, men jeg kan ikke finne noen drivere til det.

I følge Windows er skjermkortet mitt "Standard PCI grafikkort (VGA)".

Jeg kan altså ikke finne drivere til grafikkortet, er det det jeg må gjøre tror dere?

Håper at iallefall noen forstod hva jeg mener, er litt trøtt akkurat nå... :hrm:

 

Takk for all hjelp!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet ditt ligger i at Windows sier at skjermkortet ditt er et "standard VGA Kort", der kommer den dårlige oppløsningen fra.

 

Tror ikke driveren til selve skjermen hjelper her, jeg viste ikke at det fantes en gang.

 

Finn ut hvilket grafikk-kort du sitter med, og fra hvilken fabrikant, og last ned driverene fra nett-siden deres. Åpne opp maskina, og dra ut kortet, noter alle nummer og siffer og navn osv osv, og let på nettet.

Endret av Ulkesh
Lenke til kommentar
Hvis du åpner kabinettet og leser hva som står på skjermkortet, kan jeg linke til drivern du trenger. Det er den du mangler ja.

Lastet ned AIDA32, og ifølge programmet heter skjermkortet og 3-D kortet mitt "Intel i752", men kan ikke finne drivere på Intel sine sider! :scared:

Lenke til kommentar
Er det et onboard grafikk kort?

 

I tilfelle kan du bare laste ned driverne til chipsettet på hovedkortet,

er somregel litt lettere å finne.

Det har jeg ingen anelse om...

Vil Onboard si at grafikkortet er i hovedkortet, og ikke et eget kort? :dontgetit:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...