Marcusun Skrevet 19. mai 2004 Skrevet 19. mai 2004 Hei! Kjøpte ny pc og tråsløst netterk idag. Alt gikk helt fint da jeg kobblet adsl modemet til pc'n som jeg gjorde med den gamle pc'n. Internet fungerte. Men da jeg skulle kobble til routeren såskjedde det ingenting. Jeg kobblet ledningene, fra wan på routeren-adsl modem, og lan1 på routeren til nye pc. Dette skulle fungere ifølge manualen. Det gjorde det ikke. Routeren er en asus wl-500g/b. Har ikke peiling på hva jeg gjør feil.
Konge Skrevet 19. mai 2004 Skrevet 19. mai 2004 Nå sier du ikke hvilken ISP du har så dette blir bare vill gjetting . Du sitter muligens på to DHCP servere nå siden det "modemet" som du også har er en router med en port ? Du har muligens Telenor ADSL og har ikke konfigurert din nye router for PPPoE ? Muligens så skal det brukes krysset kabel mellom ditt modem og routeren ? Kan du ha plugget feil kabelen som går fra modemet til routeren ( fra wan til wan skal det vel være ) ? Litt mere informasjon så er du oppe på nettet på ett blunk .
reybr Skrevet 19. mai 2004 Skrevet 19. mai 2004 Er det Tele2 med et Ericsson modem du har, så bør du sette modemet som bridge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå