Gå til innhold

Prosjekt Chrom&Flammen [ikke helt ferdig likevel]


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er foreløpig ferdig med fronten nå. Har pussa og lakka plast og kobber. Resultatet:

 

Rett fra lakkering:

68224a55.jpg

934d5189.jpg

 

Har satt inn og festet rørene:

 

d9f466d8.jpg

03a8e6ba.jpg

 

Ble greit nok syns jeg. Neste skritt blir å gjøre ferdig sidedøra med flammeutskjæring. Setter meg vel ned med dremel og fil seinere i dag tenker jeg :yes:

Lenke til kommentar

Takker for tilbakemeldinger. Er gøy å jobbe når man får respons! :thumbup:

 

Sidene blir i første omgang blanke, blir jeg ikke fornøyd med det blir de lakkert. Regner vel med at jeg kommer til å gå for blankpussa, men vi får se etterhvert... :yes:

Lenke til kommentar
Detta blei bare N-Y-D-E-L-I-G :dribble:

Men hvordan fikk du festet de rørene?

Tror hvis de rørene hadde hvert i sølv og like blanke som sideplatene at det hadde passet bedre inn i den svarte fronten.. Men det er jo meg. ;)

 

Keep modding, detta blir bra :thumbup:

Rørene ble festet med skumgummi ( :p ) og superlim. Høres litt jalla ut, men det sitter som støpt (til min store overraskelse). Har et bilde av døra:

3f85a2f1.jpg

JEg bare satte røra oppi hullene i skumgummien, og på oversida ligger rørene mot plasten et par cm, så der la jeg på noen dråper superlim. Enkelt og greit ;)

På nederste delen av fronten er det noe liknende festemetode, kan godt ta et bilde hvis du trenger det.

 

Rørene ble kobberfarget fordi jeg hadde lyst på kobberfarget ;) Kunne kjøpt ferdige forkromma på Clasern, men det ble nå kobber.

 

Natrium: Kjøpte min tube med Autosol på Clasern, men det er en veldig kjent poleringskrem som jeg tror de fleste bilrekvisitabutikker har. Du bare smører på litt og stryker den rundtomkring med en klut :) Står bruksanvisning på tuben.

Lenke til kommentar

Nei, du behøver ikke sende meg bildene. Skjønte hvordan du hadde festet dem nå. Skal kjøpe meg vannkjøling, nye psu og nytt kabbis når jeg kommer hjem fra Kos:p Da skal jeg oxo begynne å " modifisere" kabbiset. Likte de rørene sinnsykt, så jeg tror jeg skal bruke sånne. Men det jeg kunne tenkt meg var å feste 4 stk av dem på langs på sidepanelet, og ha gitter bak dem, det tror jeg kunne vært fett! og en enkel blå katode i bunn. Skal da ha chroma rør, svart kabinett og blå lys :D digger den kombinasjonen!

Lenke til kommentar
veldig kult :) men det er forskjell på å bli inspirert av og å kopiere....  ;)

Acid Burn: Quoter meg selv her, begynner smått å bli lei av å nevne dette :roll: :

 

Fronten må gjøres noe med selvsagt... Har i utgangspunktet tenkt på å kopiere de kobberrørene som han på bit-tech har gjort, men prøve å gjøre det litt annerledes med de neserste rørene. Der skal jeg sette en stålplate (som matcher sidene) med to titan vifter bak, og få det midtstilt (ikke som det andre prosjektet).

 

Ja jeg HAR kopiert nederste delen av fronten. :)

 

 

 

HuzZzla: Høres fett ut! *Hmm, hvorfor kom ikke jeg på det å sette rør i sidedekslene :wallbash: Kommer til å følge med hvis du starter log. Lykke til!

Endret av CSSSK
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Beklager litt laber aktivitet her i det siste, men har ikke hatt internet siden siste posten omtrent (sånt skjer når det detter trær over linja :p)

 

Jeg har fått gjort en hel del, og nå er det vel ikke så mye som gjenstår. Noe jeg desverre har måttet innse er at sidedørene nok bør lakkeres (det er også gjort). Jeg fikk det rett og slett ikke til å se fint ut, det var for ujevne farger. Det syntes ikke på bildene jeg tok, men jeg kunne se det, og likte ikke det jeg så. Derfor prøvde jeg meg med en felglakk type sølv. Det fikk en omvendt effekt, ser helt grellt ut på bildene, men helt greit i virkeligheten. Foreløpig holder jeg meg til den, men den skal nok skiftes ut etterhvert. Tror jeg kan få tilgang til noe ordentig lakkeringsutstyr etterhvert, så da blir det en eller annen metallic billakk tenker jeg.

 

Her er det jeg har gjort den siste tida:

 

Det første jeg begynte på var det som skulle stå bak plastfronten: En stålplate med to titanvifter i. Det første son måtte skje var å fjerne en hel del av stålet som var der, det var jo hullete og stygt. Jeg begynte med dremel, men det tok laaaang tid. Så fant jeg dette casemod-verktøyet:

 

IMG_1122.jpg

:evil:

Da ble det seende slik ut (sorry, glemte å rotere bildet :blush: ):

IMG_1124.jpg

Erstatningen under bearbeidelse:

IMG_1134.jpg

 

Jeg er opptatt av støy, så jeg la inn et lag med skumgummi i bunn (hadde også et digert hull i bunnen som måtte tettes)

IMG_1130.jpg

 

Første prototyp av vibrasjonsfritt harddiskoppheng av sykkelslange:

IMG_1132.jpg

 

Ble byttet ut mot en som så litt bedre ut (Lagde en 90 graders vinkel i bunn av to alu-plater og skrudde fast i bunnen. Deretter stripsa jeg fast sykkelslangene mellom platene. Diskene henger godt fast, de er fri for vibrasjoner og det er verktøyfri montering :w00t: )

IMG_1140.jpg

 

Jeg måtte også pusse litt på flammene, og her ser dere lakkeringa av sidedøra. Som sagt ser det skikkelig ille ut på bildene, men i virkeligheten ser det en del bedre ut enn slik det var før (etter min mening). Fargen blir nok uansett bare midlertidig. Kan hende jeg pusser den ned igjen også, når jeg så bildene tidligere i workloggen, savner jeg børsta metall-looken :cry:

IMG_1144.jpg

 

Radiatoren hadde jeg bestemt meg for at skulle være ekstern, dvs uavhengig av temperaturen inni kassa. Jeg valgte å feste den på topplokket, med små deler av kobberrøret som spacere under for å få luft.

IMG_1151.jpg

IMG_1150.jpg

 

Og slik ser det ut for tida:

IMG_1156.jpg

IMG_1153.jpg

 

Mangler plexi i sidevinduet, en del leds og en god del småtteri. Ser nå at jeg mangler et bilde av fronten det viftene er synlige. Kommer nok i morra, men nå skal jeg først sooove... :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...