Gå til innhold

siste gang jeg skal ha AMD


Anbefalte innlegg

Hehe! de funka, jeg fikk oppmerksomheten men tviler på at jeg kjøper AMD neste gang

 

Nå begynner jeg og bli lei av AMD. nå nekter maskina og starter. Det begynte når jeg linka i helga. På søndags morran satt vi og spilte et vannvittig rått bilspill (Alla Destruction Derby) så begynte skjermen og slå seg av, det virka som jeg sifta oppløsning. Dette skjedde fire, ferm ganger og så slå skjermen seg av. Jeg hadde ikke lys så jeg fikk ikke skjekka om systemet hang seg. Jeg slå av maskina og starte den opp. Den booter og hører så vitt at haddisken booter opp (Seagate Bracuda IV :smile: ) men skjermen kommer det ingen ting på. Jeg prøver dette et par ganger men det skjer ikke noe mer. Jeg latt PC-en vere i et par timer og prøver og starte den men den nekter. Det skjer ingen ting når jeg trykker på knappen. Pelte ut alt og prøvde og starte maskina kun med psu, prosessor og ram men det skjer forsatt ikke no. Har skjekka alle kpontakter sitter farst og sitter på rikdig sted og det skjer ikke nå.

 

Så det store spørsmålet hva er galt?

 

AMD XP 1600+ (Alpha 8045 & Paspt 19 dB)

MSI KT266 PRO (Zalman N-Brigde kjøler)

Twinmos PC2100 DDR-RAM

Palit Daytona Ti-200 64 DDR-RAM

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært borti lignende problemer på flere pc'er, og etter min erfaring er det mest sannsynlig en av nevnte tingene:

 

1. Goop på alle de derre artige l-broene oppå cpu'en.

2. At BIOS har klikka ape. Prøv å resette BIOS.

3. Minnekrøll, test med en annen RAM-brikke.

 

Håper dette hjelper :smile:

 

P.S. Glemmte å si at det kan og være Skjermkort, men det var vel egentlig allerede nevnt.

 

[ Denne Melding var redigert av: okidoki på 2002-04-09 17:40 ]

Lenke til kommentar

siste gang du skal ha amd? Jaja, tviler på at det er amd'n din som er ødelagt.

 

Men, siden mesteparten er sagt: Prøv med en annen strømforsyning da. Kanskje det kan ha noe med saken å gjøre?

 

bare et forslag hvis resten ikke ga noe resultat

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-09 17:39, okidoki skrev:

Har vært borti lignende problemer på flere pc'er, og etter min erfaring er det mest sannsynlig en av nevnte tingene:


1. Goop på alle de derre artige l-broene oppå cpu'en.

2. At BIOS har klikka ape. Prøv å resette BIOS.

3. Minnekrøll, test med en annen RAM-brikke.


Håper dette hjelper :smile:


P.S. Glemmte å si at det kan og være Skjermkort, men det var vel egentlig allerede nevnt.


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: okidoki på 2002-04-09 17:40 ]</font>


 

1. Det er ikke goop på broene

2. Har prøv men hjalp ikke

3. Har bare en rambrikke

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-04-09 18:20, hurst skrev:

siste gang du skal ha amd? Jaja, tviler på at det er amd'n din som er ødelagt.


Men, siden mesteparten er sagt: Prøv med en annen strømforsyning da. Kanskje det kan ha noe med saken å gjøre?


bare et forslag hvis resten ikke ga noe resultat


 

skal teste PSU etterpå men jeg tviler at det er den. den er 3 uker gammel ellerno.

 

Uansett hva feilen er så blir det siste gang med AMD.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...